Розгляд звернень громадян в Головному управлінні ДПС в Одеській області здійснюється відповідно до вимог Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» (далі – Закон № 393) та Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній податковій службі України та її територіальних органах, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 15.06.2020 № 297.
Протягом липня – вересня 2024 року до Головного управління ДПС в Одеській області надійшло 215 звернень громадян.
Серед загальної кількості звернень надійшло: індивідуальних – 173 (80,5 відс.), анонімних – 34 (15,8 відс.) та колективних – 8 (3,7 відс.).
Усі звернення, що надійшли до Головного управління ДПС в Одеській області, за ознакою надходження поділяються на первинні – 194 (90,2 відс.), повторні – 8 (3,7) та неодноразові – 13 (6,1 відс.).
За формою надходження отримано:
від громадян поштою – 66;
через мережу «Інтернет», засобами електронного, телефонного зв’язку – 85;
через органи влади – 64.
Найбільша кількість звернень громадян стосувалася:
фінансової та податкової політики – 199 звернень (92,6 відс.);
інші питання – 16 звернень (7,4 відс.).
Аналіз свідчить, що за соціальним статусом заявників за звітний період надійшло звернень від: пенсіонерів – 8, селян – 4, решта громадян 245 – у зверненнях не зазначила свій соціальний статус.
За категоріями авторів звернень до Головного управління ДПС в Одеській області звернулися громадяни незахищених верств населення, зокрема: особи з інвалідністю І групи – 1, інвалідністю ІI групи – 4, інвалідністю ІII групи –1, а 250 громадянина у своїх зверненнях не вказали, до якої категорії належать.
Основні питання, які порушувалися громадянами у зверненнях, стосувалися, зокрема:
контрольно-перевірочної роботи (в т. ч. щодо штрафних санкцій, проведення перевірок) – 154 звернення (71,6 відс.);
інформування про ухилення від сплати податків – 18 звернень (8,4 відс.);
реєстрації номерів облікових карток платників податків – 16 звернень (7,4 відс.);
пільги щодо сплати податків, зборів (обов’язкових платежів) – 1 звернення (0,5 відс.);
місцеві податки – 4 звернення (1,9 відс.);
консультації з питань податкового законодавства – 3 звернення (1,4 відс.);
інші питання, що належать до компетенції ДПС – 16 звернень (7,4 відс.).
За результатами розгляду звернень громадян посадовими особами Головного управління ДПС в Одеській області вирішено позитивно 80 звернень (37,2 відс.), дано роз’яснення на 42 звернення (19,5 відс.), повернуто авторові відповідно до статті 5 Закону № 393 – 29 звернень (13,5 відс.), направлено за належністю відповідно до статті 7 Закону № 393 – 1 (0,5 відс.), не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону № 393 – 34 звернення (15,8 відс.), знаходяться на виконанні – 29 звернень (13,5 відс.).
Порушення термінів під час надання відповідей громадянам не зафіксовано.
Особистий прийом громадян посадовими особами Головного управління ДПС в Одеській області здійснюється відповідно до графіків, затверджених наказом Головного управління ДПС в Одеській області від 08.08.2022 № 337 «Про організацію особистого прийому громадян Головного управління ДПС в Одеській області» (зі змінами), який розміщений на стендах «Звернення громадян» в Головному управлінні ДПС в Одеській області та центрах обслуговування платників податків та на субсайті Головного управління ДПС в Одеській області вебпорталу ДПС.
Протягом липня - вересня 2024 року громадяни на особистий прийом до посадових осіб Головного управління ДПС в Одеській області не записувалися.