Головне управління ДПС
в Одеській області
Ключові слова
Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua

Ефективна комунікація з територіальними громадами сприяє збільшенню доходів місцевих бюджетів Одещини

, опубліковано 13 жовтня 2021 о 15:50

Нарада з головами районних державних адміністрацій, районних рад, міськими, селищними та сільськими головами пройшла під головуванням голови Одеської обласної державної адміністрації Сергія Гриневецького.

В нараді взяли участь заступник начальника Головного управління ДПС в Одеській області Володимир Попов та начальник управління податкового адміністрування фізичних осіб Головного управління ДПС в Одеській області Нінель Скобленко.

Як зазначив Володимир Попов, у вересні поточного року за участі керівництва та податківців Головного управління ДПС в Одеській області проведено 5 виїзних робочих зустрічей з представниками 31 територіальної громади Одеської області та робочу онлайн нараду з начальниками ДПІ Головного управління ДПС в Одеській області та керівниками 91 територіальної громади Одеської області.

Під час зустрічей обговорювались питання ефективної взаємодії органів місцевого самоврядування з податковою службою, надавались консультаційна, методична допомога з питань наповнення бюджетів, використання сервісу - Електронний кабінет територіальними громадами та проблемних питань, які виникають при адмініструванні місцевих податків і зборів. При цьому представники Вилківської ТГ Ізмаїльського району та Бородінської ТГ Болградського району, на жаль, не прийняли участь у таких заходах.

«За результатами таких зустрічей вже маємо позитивну динаміку. На сьогодні, усі територіальні громади Одещини отримують відомості в Електронному кабінеті Так, зокрема, якщо на початок вересня 2021 року для отримання податкової інформації через Електронний кабінет громадами було подано 364 запити, то станом на 11 жовтня поточного року подано 784 таких запита», - наголосив Володимир Попов.

Звертаємо увагу, що в тестовому режимі, у відкритій частині Електронного кабінету функціонує Податкова карта України, яка дає змогу в онлайн - режимі у будь-який час без звернення до органів ДПС отримувати актуальну податкову інформацію щодо показників в частині сплачених сум податкових платежів, нарахованих податкових зобов’язань, сум податкового боргу, надміру сплачених сум та суми платежів, які сплачені та будуть нараховані у наступних періодах.

«Оскільки отримання податкової інформації про своїх платників має прямий вплив на процеси наповнення місцевих бюджетів, громадам необхідно більш активно працювати з вказаним сервісом», - підкреслив Володимир Попов.

Прикладом ефективної взаємодії з громадами є також реалізація спільних заходів із залучення додаткових резервів сплати місцевих податків і зборів.

Так, за результатами проведеної з органами влади на місцях звірки до місцевих бюджетів додатково донараховано 46 млн грн плати за землю. Разом з тим, проведено звірку з даними Держгеокадастру, за результатами якої до оподаткування залучено 144 об’єкта на загальну суму 15,8 млн гривень. В частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки - 75 платників додатково задекларували 12,1 млн гривень. 

Також, посадовець наголосив на аспектах, які потребують посиленої уваги з боку територіальних громад, зокрема, на питаннях щодо активізації роботи з оформлення документів на право власності фактичними землекористувачами та реєстрації в Держгеокадастрі; своєчасного проведення нормативно-грошової оцінки земель; прийняття обґрунтованих ставок, які відповідають вимогам чинного податкового законодавства; надання пільг з місцевих податків і зборів без проведення аналізу їх економічного впливу; розширення кола платників майнових податків; погашення податкового боргу; дотримання роботодавцями на місяцях законодавства при виплаті заробітної плати тощо.

Щодо сплати податку на доходи фізичних осіб детально проінформувала Нінель Скобленко, яка зазначила, що надходження цього податку залежить від того, наскільки сумлінно роботодавці відносяться до питання офіційного працевлаштування найманих працівників та дотримання законодавства при виплаті заробітної плати.

За січень-вересень 2021 року фахівцями Головного управління ДПС в Одеській області проведення 300 фактичних перевірок, за результатами яких, встановлено 179 працівників без офіційного працевлаштування.

З метою організації співпраці територіальних органів ДПС з територіальними органами Держпраці, в січні 2021 року створено постійно діючу регіональну робочу групу при Головному управлінні Держпраці в Одеській області до складу якої, зокрема, включено представників Головного управління ДПС в Одеській області.

Так, за матеріалами, наданими Головним управлінням ДПС в Одеській області, Головним управлінням Держпраці в Одеській області суб’єктам господарюванням нараховано 9,1 млн грн штрафних санкцій.

Також, з метою виявлення додаткових надходжень податку на доходи фізичних осіб шляхом підвищення рівня заробітної плати на підприємствах області, Головне управління ДПС в Одеській постійно здійснює аналіз податкової звітності щодо нарахованих та сплачених податків із заробітної плати. За результатами такого аналізу спостерігається позитивна тенденція зменшення кількості платників податків, які виплачують заробітну плату менше законодавчо встановленого рівня.

«Співпраця з територіальними громадами Одеського регіону триватиме й надалі, адже тільки ефективна комунікація надає можливість вирішити чимало питань, спрямованих на досягнення спільної мети – наповнення місцевих бюджетів», - наголосив Володимир Попов.

Відповідальні посадові особи Головного управління ДПС в Одеській області за налагодження ефективної координації роботи та проведення роз’яснювальної роботи з територіальними громадами Одеської області

Інформація щодо керівників структурних підрозділів управління податкового адміністрування фізичних осіб

Перелік контактних осіб – працівників державної податкової служби для взаємодії податкової служби та органів місцевого самоврядування на місцях