Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Переваги електронних сервісів ДПС

, опубліковано 24 червня 2021 о 13:44

Фахівці Ширяївської державної податкової інспекції Головного управління ДПС в Одеській області провели зустріч з головою Петровірівської територіальної громади Артемом Демчуковим, в ході якої обговорили переваги подання податкової звітності засобами телекомунікаційного зв’язку.

Подання звітності засобами телекомунікаційного зв’язку дозволяє вирішити чимало питань. Зокрема, електронне звітування суттєво полегшує процес подання звітності, а використання Електронного кабінету – спілкування з державною податковою службою, адже сервісом можна скористатись цілодобово, як з персональних комп’ютерів, так і з смартпристроїв.

Податківці нагадали, що за допомогою Електронного кабінету можна сформувати та надіслати до органів ДПС електронні документи, запити на отримання інформації, заяви для реєстрації платниками окремих податків. Також, платник, у режимі реального часу має можливість отримати доступ до особистої інформації, а саме отримати відомості про суми отриманих доходів і утриманих податків, стан поданої звітності тощо.

Вхід до «Електронного кабінету» здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний веб-портал Державної податкової служби України https://tax.gov.ua.

Це сервіс, який обслуговує Державна податкова служба. Щоб ним скористатися, немає потреби встановлювати додаткове програмне забезпечення, для цього достатньо лише скористатися електронним підписом.

Отримати кваліфікований електронний підпис можливо не лише у Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС, а й звернувшись до будь-яких інших кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг, перелік яких розміщено на сайті центрального засвідчувального органу Міністерства цифрової трансформації України (czo.gov.ua) у розділі «Довірчі послуги».

         Після входу до Електронного кабінету необхідно:

- ввійти до його приватної частини обравши відповідного надавача електронних довірчих послуг;

- обрати особистий електронний ключ, вибравши відповідний файл з електронного носія, або у відповідному каталозі на персональному комп’ютері;

- вказати пароль захисту та натиснути «Зчитати». Після того, як ключ буде успішно завантажено, натиснути «Увійти».

Крім того, фахівці податкової інспекції навели приклад, як отримати відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді.

Так, у запропонованій формі запиту необхідно заповнити всі поля виділені блакитним кольором. Слід зазначити, що фізичні особи - платники податків, які отримали паспорт нового зразка, де вказано лише номер паспорта (серія відсутня), при заповненні поля «Реквізити паспортного документа» Запиту зазначають лише номер паспорта.

Після заповнення необхідно натиснути «Підписати та надіслати» або «Зберегти чернетку» та «Підписати та надіслати». Якщо при заповненні запиту були допущені помилки або не заповнено всі обов’язкові реквізити, система вкаже на «Помилки», виділивши рожевим кольором відповідні поля. Необхідно виправити помилки та знову натиснути «Підписати та надіслати». Процедура підпису така ж сама, як і процедура входу в особистий кабінет.

Далі система запропонує обрати спосіб отримання інформації, наприклад, Електронний кабінет. Відправлений запит можна переглянути у розділі «Вхідні/вихідні документи» в приватній частині особистого кабінету. Після обробки запиту до особистого Електронного кабінету надходить повідомлення (відповідь на запит). Натиснувши на це повідомлення відкривається інформація про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, яка замовлялася. Інформацію можна переглянути, зберегти або надрукувати.

Отже, подання податкової звітності в електронному вигляді має багато суттєвих переваг для представників бізнесу. Звітність, сформовану за допомогою спеціальних програм, можна передати в електронному вигляді до податкової всього за декілька хвилин. Таким чином, платники економлять свій час, кошти на придбання бланків звітних документів, отримують гарантію автоматичної перевірки підготовлених документів на наявність арифметичних помилок та оновлення версій форматів документів, які є підставою для нарахування і сплати податків.