Розгляд звернень громадян в Головному управлінні ДПС в Одеській області здійснюється відповідно до вимог Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» (далі – Закон № 393) та Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній податковій службі України та її територіальних органах, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 15.06.2020 № 297.
Протягом січня – березня 2025 року до Головного управління ДПС в Одеській області надійшло 201 звернення громадян.
Серед загальної кількості звернень надійшло: індивідуальних – 142 (70,6 відс.), анонімних – 56 (27,9 відс.) та колективних – 3 (1,5 відс.).
Усі звернення, що надійшли до Головного управління ДПС в Одеській області, за ознакою надходження поділяються на первинні – 190 (94,5 відс.), повторні – 7 (3,5 відс.) та неодноразові – 4 (2,0 відс.).
За формою надходження отримано:
від громадян поштою – 42;
через мережу «Інтернет», засобами електронного, телефонного зв’язку – 103;
через органи влади: міністерства та інші органи влади (в т.ч. через Офіс Генерального прокурора та органи прокуратури, правоохоронні органи) – 56.
Найбільша кількість звернень громадян стосувалася:
податкової політики – 188 звернень (93,5 відс.);
інші питання, що належать до компетенції ДПС – 13 звернень (6,5 відс.).
Аналіз свідчить, що за соціальним статусом заявників за звітний період надійшло звернень від: пенсіонерів – 4, селян – 5, пенсіонерів з числа військовослужбовців – 1, підприємців – 1, військовослужбовців – 1, решта громадян 193 – у зверненнях не зазначили свій соціальний статус.
За категоріями авторів звернень до Головного управління ДПС в Одеській області звернулися громадяни незахищених верств населення, зокрема: особи з інвалідністю ІІ групи – 3, учасники бойових дій – 2, внутрішньо переміщена особа – 1, а 199 громадянин у своїх зверненнях не вказали, до якої категорії належать.
Основні питання, які порушувалися громадянами у зверненнях, стосувалися податкової політики, зокрема:
контрольно-перевірочної роботи (в т. ч. щодо штрафних санкцій, проведення перевірок) – 151 звернення (75,1 відс.);
інформування про ухилення від сплати податків – 18 звернень (8,9 відс.);
місцеві податки – 7 звернень (3,5 відс.);
реєстрації номерів облікових карток платників податків – 4 звернення (2,0 відс.);
реєстрації та обліку платників податків – 3 звернення (1,5 відс.);
консультації з питань податкового законодавства – 3 (1,5 відс.);
податок на доходи фізичних осіб – 1 звернення (0,5 відс.);
акцизний податок – 1 звернення (0,5 відс.).
По інших питаннях, що належать до компетенції ДПС – 13 звернень (6,5 відс.).
За результатами розгляду звернень громадян посадовими особами Головного управління ДПС в Одеській області вирішено позитивно 62 звернень (30,8 відс.), дано роз’яснення на 44 звернення (21,9 відс.), повернуто авторові відповідно до статті 5 Закону № 393 – 26 звернень (12,9 відс.), не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону № 393 – 56 звернень (27,9 відс.), знаходяться на виконанні – 13 звернень (6,5 відс.).
Порушення термінів під час надання відповідей громадянам не зафіксовано.
Особистий прийом громадян посадовими особами Головного управління ДПС в Одеській області здійснюється відповідно до графіків, затверджених наказом Головного управління ДПС в Одеській області від 08.09.2023 № 435 «Про внесення змін до наказу Головного управління ДПС в Одеській області від 08.08.2022 № 337», який розміщений на стендах «Звернення громадян» в Головному управлінні ДПС в Одеській області та центрах обслуговування платників податків та на субсайті Головного управління ДПС в Одеській області вебпорталу ДПС.
Протягом січня - березня 2025 року громадяни на особистий прийом до посадових осіб Головного управління ДПС в Одеській області не записувалися.