Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Податківці Іванівської ДПІ Южненського управління взяли участь у засіданні «круглого столу» для громадськості

, опубліковано 04 грудня 2019 о 12:23

У рамках проведення Всеукраїнського тижня права, начальник Іванівської ДПІ Южненського управління Володимир Лахно, розповів про право громадян подавати до органів державної влади скарги, заяви і клопотання з метою участі населення в державному управлінні.

Конституція України гарантує всім право направляти індивідуаль­ні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, які зобов’язані розглянути звернення й дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк. На реалізацію цього положення було прийнято Закон України від  2 жовтня 1996 року  №393/96-ВР «Про звернення громадян».  

Податківець звернув увагу присутніх на те, що звернення  адресуються тим органам державної влади і місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форм власності, об’єднанням громадян або посадовим особам,  до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань. Також, існують законодавчо встановлені вимоги до оформлення  письмових звернень.

Заявники повинні зазначити своє прізвище, ім’я та по батькові, місце проживання, викласти суть порушеного питання, прохання, вимоги, заяви, пропозиції чи скарги. Звернення можна надрукувати або написати від руки розбірливо і чітко, обов’язково підписати та зазначити дату.

Законом України «Про звернення громадян» передбачено, що письмове звернення окрім традиційного надсилання поштою або передання громадянином до відповідного органу, установи може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення). У такому зверненні теж має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Надсилається  електронне звернення з у вигляді сканкопії або фотокопії з підписом громадянина.

Звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором  (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і не розглядається.

Звернення розглядаються та вирішуються в місячний термін від дня їх надходження, а ті, що не потребують додаткового вивчення, – не пізніше 15 днів від дня їх отримання. В цілому термін розгляду звернень не може перевищувати 45 днів. Під час підготовки відповіді на звернення громадян слід дотримуватись норм ще й інших законодавчих актів: Законів «Про інформацію», «Про статус народного депутата України», «Про статус депутатів місцевих рад».

Для кожного виду звернень установлено особливий порядок розгляду й форми реагування. Відповідь за результатами розгляду звернень в обов’язковому порядку дає той орган, який отримав звернення та до компетенції якого входить вирішення порушених питань.

Відповідно  до ст. 52 Податкового кодексу  України громадянин чи суб’єкт господарювання має змогу отримати індивідуальну податкову консультацію.

Індивідуальна податкова консультація, надана в письмовій формі, підлягає реєстрації в єдиній базі індивідуальних податкових консультацій та розміщенню на офіційному вебсайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, без зазначення найменування (прізвища, ім’я, по батькові) платника податків, коду згідно з ЄДРПОУ (реєстраційного номера облікової картки) та його податкової адреси.   За зверненням платників податків контролюючі органи надають їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.

Варто врахувати, що отримана від органів ДПС консультація має індивідуальний характер, тобто нею може користатися лише той платник, якому вона надана.

Під час проведення заходу, який пройшов у форматі конструктивного діалогу, присутні отримали відповіді на актуальні для них питання.