Головним управлінням ДПС в Одеській області, в рамках заходів, направлених на підвищення рівня податкової обізнаності представників бізнесу, проведено онлайн-зустріч з платниками податків регіону.
У заході взяли участь начальник управління контролю за підакцизними товарами Головного управління ДПС в Одеській області Володимир Астрєйко, начальник відділу контролю за обігом марки акцизного податку управління контролю за підакцизними товарами Головного управління ДПС в Одеській області Ярослав Серенков та головний державний інспектор відділу контролю за виробництвом та обігом пального управління контролю за підакцизними товарами Головного управління ДПС в Одеській області Ольга Гавриловська.
Податківці детально зупинилися на питаннях визначення акцизного складу, реєстрації його в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, реєстрації розташованих на акцизних складах резервуарів, введених в експлуатацію, витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників.
Нагадуємо, що акцизний склад - це приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.
Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.
Розпорядники акцизних складів зобов’язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° С.
Крім того, платників проінформовано про законодавчо встановлені терміни реєстрації акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних та штрафні санкції за порушення платниками акцизного податку граничних термінів реєстрації перших примірників акцизних накладних/перших примірників розрахунків коригування до акцизних накладних.
Особлива увага була приділена питанням запровадження маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах електронними марками акцизного податку.
Так, з 01 січня 2026 року маркування підакцизних товарів здійснюватиметься шляхом нанесення графічного елемента електронної марки акцизного податку, який складається з Датаматрікс-коду (DataMatrix) та елементів, придатних для читання людиною у форматі перших дванадцяти символів унікального ідентифікатора.
Він наноситиметься на кожну окрему пачку тютюнового виробу, або пляшку алкогольного напою, або ємність з рідиною, що використовується в електронних сигаретах.
Маркування забезпечуватимуть економічні оператори під час виробництва таких товарів на митній території України, до ввезення таких товарів на митну територію України або в режимі митного складу до випуску у вільний обіг на митну територію України.
Для окремих тютюнових виробів (сигарет з фільтром/без фільтру, сигарили, ТВЕН) передбачено маркування безпосередньо під час виробництва. Унікальні ідентифікатори, нанесені на продукцію з країн ЄС, мають забезпечувати її ідентифікацію в Електронній системі обігу.
Проєкт еАкциз впроваджується Міністерством цифрової трансформації спільно з Міністерством фінансів та Державною податковою службою у співпраці з Комітетом Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики.
За інформацією Міністерства цифрової трансформації, тестування повного функціоналу системи еАкциз розпочнеться з листопада 2025 року. Зі свого боку ДПС максимально здійснила всі необхідні організаційні заходи, щоб перехід на електронну акцизну марку був комфортним для бізнесу.
Детальніше про проект: https://xtrace.gov.ua/.
Контактний номер телефону управління контролю за підакцизними товарами Головного управління ДПС в Одеській області щодо питань впровадження системи еАкциз, у тому числі з питань залучення до тестування, 048 7056150.
Нагадуємо також, що у Головному управлінні ДПС в Одеській області з вересня поточного року почав функціонувати Офіс податкових консультантів, в якому можна отримати консультації з податкових питань. Це реальний інструмент реалізації концепції підтримки підприємців та відновлення економіки.
Офіс розташований за адресою: м. Одеса, площа Бориса Дерев’янка, 1 (перший поверх).