Головне управління ДПС в Одеській області інформує, що пунктом 52.4 ст. 52 Податкового кодексу України (із змінами, далі – ПКУ) передбачено, що індивідуальні податкові консультації, зокрема, в усній формі надаються контролюючим органом, визначеним п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 ПКУ, а також державними податковими інспекціями.
Згідно з п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 ПКУ контролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) – щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених п.п. 41.1.2 п. 41.1 ст. 41 ПКУ), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.
Примірне положення центру обслуговування платників (далі – Положення) та Примірний регламент центру обслуговування платників (далі – Регламент) затверджені наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020 № 537 «Про затвердження документів, які регламентують діяльність ЦОП».
Згідно з абзацом другим розд. I Положення центр обслуговування платників (далі – ЦОП) створюється безпосередньо при головних управліннях ДПС в областях та м. Києві (далі – ГУ ДПС) та державних податкових інспекціях, які є їх структурними підрозділами, з метою забезпечення зручних та доступних умов для отримання послуг і сервісів громадянами, самозайнятими та юридичними особами, поліпшення іміджу органів ДПС, підвищення ефективності та оптимізації умов роботи.
Абзацом п’ятим розд. I Положення визначено, що ЦОП – постійно діючий робочий орган ГУ ДПС, в якому надаються послуги посадовими особами ГУ ДПС, відповідальними згідно з функціональними обов’язками за надання адміністративних послуг, консультацій, прийняття звітності, кореспонденції щодо отримання адміністративних послуг, інших документів (звернень громадян, запитів на отримання публічної інформації, тощо), та надання електронних довірчих послуг.
Відповідно до п. 7 підрозд. 2.4 розд. II Положення передбачено, що у ЦОП здійснюється надання консультації з питань:
електронних сервісів;
податкового законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС.
Зокрема, підрозділи електронних сервісів відповідають за дотримання вимог Регламенту у частині організаційного забезпечення виконання Регламенту, приймання звітності, надання адміністративних послуг та консультацій у межах компетенції; доступу до баз даних, необхідних для роботи з платниками та безперебійної роботи мережевих сервісів, облаштування робочих місць працівників ЦОП комп’ютерною та оргтехнікою та їх технічною підтримкою (забезпечення комплектуючими та витратними матеріалами), облаштування місць для відвідувачів з доступом до мережі Інтернет, виведення інформації з камер відеоспостереження посадовим особам ГУ ДПС, забезпечення налагодження та функціонування їх та автоматизованих систем керування чергою, забезпечення можливості постійного користування електронним зв’язком з ГУ ДПС (у т. ч. засобами АІС «Управління документами» та системи «Foss Mail»), системою «Ліга Закон», Загальнодоступним інформаційно-довідковим ресурсом (абзац другий розд. 2 Регламенту).
Абзацом першим розд. 10 Регламенту визначено, що відповідно до положень ст. 52 ПКУ за зверненням платників у ЦОП надаються індивідуальні податкові консультації в усній формі з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Отже, платник податків може отримати індивідуальну податкову консультацію в усній формі з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС, звернувшись до ЦОП за своєю податковою адресою.