Головним управлінням ДПС в Одеській області постійно надаються практичні поради представникам бізнесу, рекомендації та роз’яснення з питань роботи Системи моніторингу критеріїв оцінки ризиків, подання таблиць даних платників податку на додану вартість, виключення компаній з переліку ризикових тощо.
Під час онлайн-зустрічі, заступник начальника управління – начальник відділу роботи з ризиками, моніторингу операцій та ризиків управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків Головного управління ДПС в Одеській області Денис Сухачов проінформував про внесені зміни Постановою Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2025 року № 1048 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, (опубліковано в "Урядовому кур'єрі" 28.08.2025).
Мета змін – зменшити кількість субʼєктів господарювання, які стикаються з блокуванням накладних, зробити правила прозорішими, допомогти бізнесу, який чесно працює, уникнути постійних ризиків блокування.
Основні зміни:
- Збільшено ліміти для безумовної реєстрації податкових накладних:
граничний обсяг постачання – до 1 млн грн, а на одного контрагента – до 100 тис. грн;
кількості платників податку, на яких керівник обіймає аналогічну посаду, із трьох до п’яти.
- Підвищуються пороги для операцій з невеликими сумами:
з 5 до 10 тис. грн за однією накладною;
загальний обсяг у місяць – з 500 тис. грн до 3 млн грн.
- Спрощено ознаки безумовної реєстрації податкових накладних за експортними операціями для підприємств, які працюють на територіях із загрозою боїв, але де активних боїв наразі немає.
- Удосконалено автоматичну реєстрацію - при автоматичній реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування у разі:
виключення з переліку ризикових для платника податку будуть враховуватися показники позитивної податкової історії;
у разі врахування таблиці даних платника така реєстрація буде здійснюватися у тому числі і в результаті автоматичного врахування таблиці даних платника.
- Удосконалено механізм автоматичного врахування таблиць даних платника податку.
- Змінено окремі показники позитивної податкової історії, зокрема:
збільшено ліміти обсягу операцій – з 1 млн грн до 3 млн грн, на одного контрагента – з 100 тис. грн до 500 тис. грн;
кількість платників податку, на яких керівник обіймає аналогічну посаду, з трьох до п’яти.
- Змінено критерій ризиковості операцій щодо подання розрахунків коригування податкових зобов’язань при поверненні товару від неплатника ПДВ з 30 до 90 днів.
Також запроваджено додаткові запобіжники проти маніпуляцій із фінансовою звітністю щодо залишкової вартості основних засобів.
В ході онлайн-зустрічі Денис Сухачов відповів на питання платників та надав практичні рекомендації щодо мінімізації ризиків зупинення реєстрації податкових накладних, а також алгоритм дій, який дозволить поновити реєстрацію податкових накладних та вийти з переліку ризикових.
Нагадуємо, що з метою ефективної комунікації з бізнес-спільнотою регіону, у Головному управлінні ДПС в Одеській області функціонує консультаційний центр з питань роботи Системи моніторингу критеріїв оцінки ризиків.
Звернувшись до консультаційного центр, платники зможуть отримати відповіді на питання щодо реєстрації/відмови в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, врахування/неврахування Таблиць та відповідності/невідповідності критеріям ризиковості платника податку тощо. Детальніше про роботу консультаційного центру за посиланням https://od.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/948314.html
Крім того, у Головному управлінні ДПС в Одеській області функціонує Офіс податкових консультантів, в якому можна отримати консультації з податкових питань. Офіс розташований за адресою: м. Одеса, площа Бориса Дерев’янка, 1 (перший поверх). Детальніше https://od.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/937393.html.