Безбар’єрність — це про сприйняття, про культуру поваги, про бажання розуміти потреби інших. І саме з такого розуміння починаються справжні зміни.
Сьогодні, в умовах воєнного стану та важкої боротьби за існування нашої держави, роль платників податків всіх категорій безперечна. І на меті податкової служби - запровадження максимально комфортного та безбар’єрного обслуговування платників.
Зокрема, для зручності та комфортності суб’єктів господарювання сервісне обслуговування здійснюється незалежно від місця обліку платника податків.
Також, з метою створення сприятливих умов для платників податків щодо подання звітності та отримання адміністративних послуг Державною податковою службою створено низку електронних сервісів.
Цифровий напрямок безбар’єрності - рівний доступ до онлайн-послуг незалежно від віку, досвіду чи місця проживання
- Електронний кабінет платника - найпопулярніший електронний сервіс, в якому реалізовано понад 130 електронних послуг та сервісів для суб’єктів господарювання та громадян.
Сервіси Е-кабінету доступні з персональних комп’ютерів та смарт-пристроїв, підключених до мережі Інтернет.
Електронний кабінет платника складається із двох функціональних частин: відкрита (загальнодоступна) та приватна (особистий кабінет).
У відкритій частині Електронного кабінету платника користувачі без використання кваліфікованого електронного підпису мають можливість отримувати інформацію, яка відповідно до законодавства є відкритою:
новини ДПС;
інформація про граничні терміни сплати податків, зборів, обов’язкових платежів;
бланки податкової звітності;
контакти, адреси діючих центрів обслуговування платників;
пошук фіскального чека;
пошук акцизної марки (надає можливість перевірити легальність походження алкогольних напоїв та тютюнових виробів);
ознайомлення з інструкцією користувача.
На період дії воєнного стану у відкритій частині кабінету обмежено доступ до публічних електронних реєстрів.
Вхід до приватної частини особистого кабінету здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн:
- з використанням КЕП будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів – кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг,
- інтегровану систему електронної ідентифікації - id.gov.ua (MobileID та BankID),
- за допомогою мобільного застосунку «Дія».
В приватній частині (особистому кабінеті) Електронного кабінету платника, крім сервісів відкритої частини будь-яким платникам надано можливість:
доступу до особистої інформації (реєстраційних та облікових даних) з можливістю її вивантаження у форматі pdf та xls,
доступу та контролю за станом розрахунків з бюджетом;
електронного листування з органами ДПС;
надсилання в електронному вигляді листів, запитів на отримання інформації, заяв на реєстрацію платником окремих податків, заяв на отримання довідки про відсутність заборгованості;
створення, перевірки та направлення в електронному вигляді податкової та статистичної звітності, звіту щодо сум нарахованого ЄСВ та перегляду процесу створення та подання її;
перегляду раніше поданої звітності незалежно від способу її подання, включаючи звіти, подані на паперових носіях;
доступу до квитанцій щодо приймання та обробки податкової звітності, інформаційних повідомлень, кореспонденції тощо, надісланої користувачу Е-кабінету.
Крім того, в Електронному кабінеті платника працює сервіс ДПС «Е-повідомлення», який оперативно інформує платника про помилкову сплату податків та єдиного внеску. Так, вже понад 28 тисяч платників податків отримали повідомлення про помилкову сплату податків через сервіс «Е-повідомлення» та скерували сплату на правильні реквізити.
Повідомлення знаходиться у приватній частині Електронного кабінету платника у розділі «Вхідні/вихідні документи»/«Вхідні»/«Повідомлення». Одночасно в кабінеті стає доступна електронна форма Заяви про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань та пені (форма J/F1302002) для направлення до територіального органу ДПС, в якому обліковується помилкова сплата податків.
Наразі сервісами Електронного кабінету платника скористались понад 5,4 млн. користувачів України.
- Мобільний застосунок «Моя податкова». З метою максимального залучення всіх верств населення до взаємодії у цифровому форматі з використанням електронного підпису, розроблено новий мобільний застосунок Моя податкова – простий і зручний інструмент для отримання електронних сервісів податкової служби громадянами. Застосунок можна завантажити на мобільний телефон на платформі Android та на платформі iOS.
На сьогодні понад 122 тисячі користувачів мобільного застосунку «Моя податкова» мають можливість просто та швидко:
- подати Облікову картку фізичної особи – платника податків. Форма № 1ДР (Розділ «Послуги»);
- подати Заяву про внесення змін до ДРФО. Форма № 5ДР (Розділ «Послуги»);
- подати Заяву про включення до Реєстру волонтерів (Розділ «Послуги»);
- сплатити грошові зобов’язання з використанням однієї з платіжних систем (вкладка «Переглянути інформацію про стан розрахунків» Розділу «Послуги», вкладка «Мої ППР» розділу «Мої дані»);
- отримати інформацію з Реєстру неприбуткових установ та організацій (Розділ «Реєстри»).
Функціонал мобільного застосунку доповнюватиметься новими можливостями відповідно до потреб платників податків.
- Чатбот InfoTax – це податкова інформація у смартфоні. Прості кроки для самостійного підключення та налаштування Чатботу дозволять обрати зручний месенджер для спілкування; налаштувати які дані про платника будуть відображатися у чатботі; нагадування, повідомлення, зворотній зв'язок і мати можливість:
перегляду основних облікових даних платника (дані платника з реєстрів, інформацію про банківські рахунки, про об’єкти оподаткування);
перегляду стану розрахунків з бюджетом (дані стану розрахунків з бюджетом по платежу, залишок несплаченої пені (якщо такий є), переплату (за наявності), інформацію про зобов’язання майбутніх періодів);
дані меню «СМКОР» – це відображення аналітики у системі моніторингу критеріїв оцінки ризиків;
зміни профілю уповноваженої особи (можливість одночасного підключення та перегляду вищезазначеної інформації про більше ніж одного платника);
меню «Допомога».
- Тримаючи вектор на поліпшення якості та умов надання послуг платникам, в ДПС України продовжується технічне оснащення та покращення функціональних можливостей роботи Контакт-центру, через який у платників є можливість:
отримати інформаційно-довідкові послуги з питань оподаткування та ЄСВ, а також щодо роботи кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг;
залишити інформацію на сервіс «Пульс» щодо неправомірних дій працівників податкової служби;
записатись дистанційно на обслуговування платників у ЦОП через електронну чергу.
Звернутись до Контакт-центру можна за номером телефону 0800-501-007, де фахівці Контакт-центру кваліфіковано проконсультують, допоможуть у пошуку необхідної інформації платників податків.
Інформаційний напрямок — зрозуміла та доступна комунікація, у тому числі для людей з порушеннями зору, слуху або комунікативності
Інформаційна безбар’єрність з надання адмінпослуг: порядок отримання всіх адміністративних послуг, бланки заяв на адмінпослуги, а також зразки їх заповнення розміщено на субсайті Територіальних органів Головного управління ДПС в Одеській області у розділі «Діяльність»-«Адміністративні послуги» (https://od.tax.gov.ua/diialnist/mistsya-nadannya-administrativnih-poslu/ ).
Фізична напрямок безбар’єрності — доступність будівель і послуг для всіх громадян
Фізичну безбар’єрність з надання адмінпослуг забезпечено встановленням у всіх місцях надання адміністративних послуг Головного управління ДПС в Одеській області пандусів або кнопок виклику фахівців для осіб з обмеженими можливостями.
Також, у всіх центрах обслуговування платників Головного управління ДПС в Одеській області визначено пріоритетний час для прийому людей з інвалідністю та старшого віку: з 10 год. 00 хв. до 12 год. 00 хв.
Тиждень безбар’єрності — це в першу чергу про мотивацію до змін і бажання робити краще вже зараз. Саме такі ініціативи надихають нас ставати кращими та уважнішими до потреб кожного.
#тиждень_безбарєрності