Головне управління ДПС в Одеській області звертає увагу платників податків, що реєстрація РРО діє до дати скасування реєстрації РРО, що відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій», зареєстрованому у Міністерстві юстиції України 05.07.2016 за № 918/29048, відбувається у випадках, визначених підпунктами 2, 3 пункту 1 глави 4 розділу ІІ, а саме, коли вичерпано строк служби РРО, вказаний у реєстрі екземплярів РРО або у паспорті (формулярі) РРО, який не включений до такого реєстру та був зареєстрований у контролюючому органі до створення такого реєстру; закінчилися визначені законодавством строки експлуатації РРО.
Так, згідно з Порядком № 547 скасування реєстрації РРО на підставах визначених у підпунктах 1, 11, 12 та 14 пункту 1 глави 4, здійснюється за заявою суб'єкта господарювання, а на підставах, визначених у підпунктах 2 - 10, 13 пункту 1 глави 4, може здійснюватися за заявою суб'єкта господарювання або примусово за рішенням контролюючого органу за місцем реєстрації РРО.
Заява про скасування реєстрації суб'єктом господарювання подається за місцем реєстрації РРО. Перед скасуванням реєстрації РРО підлягає розпломбуванню в центрі сервісного обслуговування, договір з яким укладено суб'єктом господарювання про технічне обслуговування та ремонт РРО. Разом із заявою про скасування реєстрації РРО до контролюючого органу суб'єктом господарювання надається реєстраційне посвідчення.
Визначені документи можуть бути подані/отримані відповідальною особою суб'єкта господарювання або через представника суб'єкта господарювання за умови наявності документів, що посвідчують його особу та підтверджують надані йому повноваження, а також за умови виконання вимог щодо електронної ідентифікації у випадку подання документів в електронному вигляді.
Крім того, звертаємо увагу платників податків, що Головне управління ДПС в Одеській області в межах функціональних повноважень постійно здійснює аналіз діяльності платників податків у різних сферах господарювання та проводить активні заходи податкового контролю в частині виявлення порушень порядку проведення розрахунків при продажу товарів (наданні послуг) та територіях ринків.
Згідно з чинним законодавством обов’язок використання реєстраторів розрахункових операцій чи програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО/ПРРО) під час продажу товарів (надання послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг починаючи з 01.01.2022 року, покладено майже на всіх суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахунки в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо), крім суб’єктів господарювання першої групи єдиного податку.
Впровадження фіскалізації розрахунків для платників податків є не лише ефективним інструментом контролю щодо повноти відображення отриманих доходів, а й забезпечує відкритість та прозорість ведення господарської діяльності, підтверджує бажання суб’єктів господарювання працювати відкрито та чесно.
Податківці Одещини наголошують на необхідності забезпечення повної фіскалізації розрахунків усіма платниками податків регіону, що здійснюють діяльність на ринках, для яких законодавством встановлений обов’язок застосування РРО/ПРРО.