Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Зміни в оподаткуванні прибутку підприємств, внесені Законом України № 2888-ІХ

, опубліковано 25 травня 2023 о 11:21

Головне управління ДПС в Одеській області нагадує, що з 01 квітня 2023 року набрав чинності Закон України  від 12 січня 2023 року № 2888-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України  щодо платіжних послуг» (далі – Закон № 2888-ІХ).

Зокрема, Законом № 2888-ІХ передбачені  зміни щодо оподаткування податком на прибуток підприємств, а саме: 

податкові зобов’язання з податку на прибуток підприємств резидентом Дія Сіті – платником податку на особливих умовах визначаються у податковій декларації, яка подається за результатами податкового (звітного) року, протягом якого за операціями, що є об’єктом оподаткування, відбулася одна з подій, встановлених Податковим кодексом України (із змінами, далі – ПКУ).

До таких подій з 01 квітня 2023 року, зокрема, буде відноситись сплата коштів готівкою або з рахунків не тільки в українських банках, але й небанківських надавачах платіжних послуг/електронних гаманців, відкритих в емітентах електронних грошей (п. п. 137.10.4.1 п. п. 137.10.4 п. 137.10 ст. 137 ПКУ); 

Також Законом № 2888-ІХ внесено зміни до коригування фінансового результату до оподаткування страховика щодо формування страхових резервів. 

В ПКУ враховано особливості законодавчого регулювання відносин у сфері страхування при коригуванні фінансового результату до оподаткування у зв’язку з формуванням страховиками страхових резервів та уточнено особу уповноваженого органу у зазначеній сфері.   

З урахуванням внесених змін, фінансовий результат до оподаткування страховика коригується на різницю між приростом (убутком), сформованих у відповідному звітному періоді відповідно до міжнародних стандартів фінансової звітності страховими резервами, та приростом (убутком) відповідних резервів, розрахованих за методикою, визначеною Національним банком України, а не уповноваженим органом, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (п. п. 141.1.3-141.1.4 п. 141.1 ст. 141 ПКУ). 

3мінами при оподаткуванні доходів нерезидентів у вигляді страхових платежів (страхових внесків, страхових премій) та страхових виплат (страхових відшкодувань), які здійснюють на їх користь страховики або інші резиденти, інші нерезиденти, які проводять господарську діяльність, через постійне представництво, у межах договорів страхування або перестрахування ризиків, уточнено умови застосування ставки «0» відсотків під час укладання договорів страхування або перестрахування безпосередньо із страховиками та перестраховиками – нерезидентами: 

замість відповідності рейтингу фінансової надійності (стійкості) страховиків та перестраховиків – нерезидентів вимогам, установленим національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, такі нерезиденти мають відповідати вимогам щодо перестрахування у страховиків (перестраховиків) – нерезидентів, установленим Національним банком України; 

договори страхування або перестрахування можуть також укладатись через або за посередництвом не тільки перестрахованих, а також і страхових брокерів; 

замість укладання договорів перестрахування з обов'язкового страхування цивільної відповідальності оператора ядерної установки за шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок ядерного інциденту, передбачено укладання договорів перестрахування з розміщення ризиків в іноземних ядерних пулах за дорученням членів ядерного страхового пулу (абз. четвертий п. п. 141.4.5 п. 141.4 ст. 141 ПКУ).