Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Електронні сервіси ДПС – зручна альтернатива Центрам обслуговування платників

, опубліковано 06 липня 2022 о 08:34

В умовах дії воєнного стану важливим вектором допомоги платникам податків є електронні сервіси ДПС, які забезпечують спілкування з податковими органами дистанційно. Платники можуть отримати всю необхідну інформацію, довідки, консультації, а також подати звітність до податкових органів без особистого візиту до служби.

Корисним для платників є електронний сервіс InfoTAX, який  надає платникам податків можливість через месенджери Telegram та Viber отримувати інформацію про стан розрахунків з бюджетом, результати обробки документів, строки подання звітності та сплати податків тощо. Сервіс актуальний для громадян та платників незалежно від обраної системи оподаткування чи їх організаційно-правової форми.

Низка сервісів податкової служби доступна на порталі Дія в розділі «Мої податки», де платники можуть отримати інформацію про свої податкові дані, стан розрахунків з бюджетом, дані про банківські рахунки, а також мають можливість сплатити податки та подати декларацію.

Найпопулярнішим електронним сервісом ДПС України залишається Електронний кабінет. Він забезпечує безконтактні засоби взаємодії платників податків та ДПС з використанням сучасних інформаційних технологій та надає можливість, навіть у період дії воєнного стану, реалізувати свої права та обов’язки у сфері оподаткування в режимі онлайн.

Користуватися онлайн цим сервісом від ДПС можуть як юридичні так і фізичні особи. Кабінет складається із двох функціональних частин:

загальнодоступної (відкритої) частини, вхід до якої здійснюється без ідентифікації користувача, і приватної частини (особистого кабінету).

За допомогою відкритої частини Електронного кабінету доступні такі можливості:

доступ до інформації з публічних реєстрів: дані про взяття на облік платників;

дані з Реєстру страхувальників;

дані з Реєстру платників ПДВ;

дані з Реєстру платників єдиного податку;

інформація про РРО;

інформація про книги ОРО;

дані з Реєстру платників акцизного податку з реалізації пального;

дані з Реєстру осіб, які здійснюють операції з товарами;

податковий календар;

перегляд та друк бланків податкової звітності;

заповнення декларації про майновий стан і доходи для громадян;

контакти та адреси діючих центрів обслуговування платників.

За допомогою приватної частини електронного кабінету можна сформувати та надіслати до органів ДПС: податкову звітність, запити на отримання інформації, заяви для реєстрації платниками окремих податків. Також у приватній частині електронного кабінету в залежності від типу платника (юридична особа, фізична особа - суб’єкт підприємницької діяльності, громадянин, посадова особа державного органу тощо) надається доступ до: перегляду облікових даних платника; подання звітності в електронному вигляді до органів ДПС, пенсійного фонду та статистики; перегляду та друку раніше поданої звітності; листування з органами ДПС подання заяв, запитів для отримання інформації; інформації про стан розрахунків з бюджетом; реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до них у Єдиному реєстрі податкових накладних; інформації з Єдиного реєстру податкових накладних; інформації з реєстрів операцій та транзакцій в системі Електронного адміністрування ПДВ; інформації з реєстрів операцій та транзакцій в системі Електронного адміністрування реалізації пального. Також платник може у режимі реального часу отримати доступ до особистої інформації, а саме отримати відомості про суми отриманих доходів і утриманих податків, стан поданої звітності тощо.

Робота в Електронному кабінеті здійснюється через мережу Internet та не вимагає використання чи встановлення будь-якого додаткового програмного забезпечення.

Електронним кабінетом можна скористатись як з персональних комп’ютерів, так і зі смартпристроїв.

Робота у приватній частині Електронного кабінету відбувається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн в один із наступних способів:

- з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого надавача електронних довірчих послуг;

- ідентифікації через id.gov.ua  (MobileID та BankID);

- за допомогою Дія Підпису, який можна отримати через мобільний застосунок «Дія»;

- за допомогою «хмарних» КЕП: SmartID, Cloud Key, Депозит Сайн.

Нагадуємо, що вхід до Електронного кабінету здійснюється за посиланням http://cabinet.tax.gov.ua або через вебпортал ДПС.

Слід зазначити, що в умовах дії воєнного стану у роботі електронних сервісів ДПС можуть встановлюватися певні обмеження, що зумовлено необхідністю захисту прав платників.