Головне управління ДПС в Одеській області повідомляє, що відповідно до п.п. 1 п. 6.7 розд. VI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 1588) для взяття на облік фізична особа, яка має намір провадити незалежну професійну діяльність, у строк 10 календарних днів після державної реєстрації (реєстрації) незалежної професійної діяльності у відповідному уповноваженому органі та отримання свідоцтва про реєстрацію чи іншого документа (дозволу, сертифіката тощо), що підтверджує право фізичної особи на провадження незалежної професійної діяльності, зобов’язана подати особисто (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) або через уповноважену особу до контролюючого органу за місцем свого постійного проживання:
заяву (для осіб, які провадять незалежну професійну діяльність) за формою № 5-ОПП (далі – Заява за ф. № 5-ОПП) (додаток 8 до Порядку № 1588);
копію документа, що підтверджує право фізичної особи на провадження незалежної професійної діяльності, визначеного у п.п. 1 п. 6.7 розд. VI Порядку № 1588.
Подання документів засобами електронного зв’язку в електронній формі здійснюється з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» зі змінами та доповненнями та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» зі змінами та доповненнями.
З електронною формою Заяви за ф. № 5-ОПП платники податків можуть ознайомитися на офіційному вебпорталі ДПС у рубриці Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр форм електронних документів.
Заява за ф. № 5-ОПП подається через розділ «Введення звітності» приватної частини інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» (далі – Електронний кабінет), вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП).
В розділі «Ведення звітності» Електронного кабінету натиснути кнопку «Створити» та із запропонованого переліку обрати за ідентифікатором форми F1314103 «Заява (для осіб, які провадять незалежну професійну діяльність) за формою 5-ОПП». Для приєднання до Заяви за ф. № 5-ОПП копій документів, що підтверджують право фізичної особи на провадження незалежної професійної діяльності, необхідно використати закладку «Додатки» та обрати «Документ довільної форми», який заповнюється наступним чином:
поля «Назва документу», «Номер документу», «Дата документу» заповнюються згідно з даними документа, що підтверджує право фізичної особи на провадження незалежної професійної діяльності;
у графі 2 «Найменування файлу документу» табличної частини за допомогою кнопки «Обзор» обирається відповідна сканована копія документа.
При цьому кожен документ має бути збережений в окремому додатку (формат файлу може бути pdf/jpg із обмеженням розміру не більше 5 МБ).
Здійснити перевірку сформованого документа з додатками до нього шляхом натискання кнопки «Перевірити». Для збереження сканованого документа натиснути кнопку «Зберегти».
Підписати сформовану Заяву за ф. № 5-ОПП за допомогою КЕП та надіслати до контролюючого органу.