Семінар з актуальних питань застосування рестораторів розрахункових операцій (далі - РРО) та програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі - ПРРО) відбувся на базі Одеського міського центру зайнятості.
Спілкуючись з учасниками, фахівець відділу фактичних перевірок управління податкового аудиту Головного управління ДПС в Одеській області Ірина Васильченко детально зупинилася на актуальних питаннях застосування РРО та ПРРО з 01 січня 2021 року та 01 січня 2022 року, а також змінах, які відбулися в законодавстві стосовно ведення касових операцій.
Так, зокрема, з 01 серпня 2021 року набули чинності нові вимоги до форми та змісту розрахункових документів, які формують РРО/ПРРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
Зміни до форми та змісту розрахункових документів (чеків РРО/ПРРО) стосуються обов’язкової наявності в них:
- найменування суб’єкта господарювання;
- заокруглення суми до сплати;
- зазначення валюти операції;
- найменування платіжної системи;
- QR-коду (за наявності).
У разі наявності QR-коду у фіскальному чеку сам QR-код має містити в собі таку обов’язкову інформацію:
- код автентифікації повідомлення (МАС) цього чеку;
- дату та час здійснення розрахункових операцій;
- фіскальний номер касового чека/фіскальний номер електронного касового чека в межах зміни;
- суму розрахункової операції;
- фіскальний номер РРО/ПРРО, на якому він сформований.
Крім того, наголосила, що до 01 жовтня 2021 року РРО мають бути доопрацьовані для можливості відображення у касових чеках значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої.
Також, Ірина Васильченко зазначила, що з 01 серпня 2020 року в Україні діє система розрахункових операцій засобами ПРРО.
Застосування ПРРО має переваги порівняно з класичними РРО, зокрема:
суб’єкт господарювання за власним вибором та виходячи з власних потреб та фінансових можливостей обирає що йому більше підходить - РРО чи ПРРО;
застосування ПРРО передбачає передачу даних до фіскального сервера без послуг еквайєра, експлуатація ПРРО не потребує сервісного обслуговування центрами сервісного обслуговування;
застосування будь-якого ПРРО не вимагає його сертифікації чи проходження експертиз;
ПРРО може бути встановленим на смартфон, планшет, комп’ютер чи на будь-який інший пристрій, що підтримує операційну систему Windows, Android та має підключення до мережі Інтернет;
реєстрація ПРРО в контролюючому органі здійснюється в режимі онлайн без додаткових документів та лише в електронній формі;
обмін документами між ПРРО та фіскальним сервером здійснюється виключно в електронній формі, що виключає будь-які контакти суб’єкта господарювання з посадовими особами ДПС;
наявність безкоштовного програмного рішення ДПС робить застосування ПРРО фінансово доступним;
не потребує реєстрації та ведення КОРО.
Суб’єкт господарювання, який має намір зареєструвати ПРРО, повинен перебувати на обліку в контролюючому органі. Також, на обліку має перебувати його господарська одиниця, де буде використовуватись ПРРО, про яку суб’єкт господарювання повідомляє контролюючий орган відповідно до вимог пункту 63.3 статті 63 ПКУ.
З покроковою інструкцією щодо реєстрації ПРРО в сервісі Електронний кабінет можна ознайомитися, переглянувши відеоурок за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/video-lessons/6842.html.
Учасники заходу отримали відповіді на свої питання та подякували за інформативний захід.
Головне управління ДПС в Одеській області нагадує, що з інформацією стосовно новацій застосування РРО та/або ПРРО можна ознайомитися в банері «Програмні РРО» за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/.
Крім того, фахівцями Головного управлінням ДПС в Одеській області проводяться сеанси телефонного зв’язку «гаряча лінія»:
з питань новацій застосування РРО - щоп’ятниці (з 11.00 до 12.00) за номером телефону (048) 705-99-50.
з питань впровадження ПРРО - щоденно (з 14.00 до 15.00) за номером телефону (0482) 300-286.