Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Оподаткування електронних послуг нерезидентів

, опубліковано 20 липня 2021 о 08:00

Головне управління ДПС в Одеській області, звертає увагу платників податків, що Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо скасування оподаткування доходів, отриманих нерезидентами у вигляді виплати за виробництво та/або розповсюдження реклами, та удосконалення порядку оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання нерезидентами електронних послуг фізичним особам» від 3 червня 2021 року N 1525-IX (далі – Закон 1525) внесено зміни до ст. 56 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI (із змінами та доповненнями, далі – Кодекс).

Згідно з п. 1 розділу ІІ «Перехідні та прикінцеві положення» Закону 1525 цей Закон набрав чинності з дня, наступного за днем його опублікування (02.07.2021), крім пунктів 11 (щодо змін до пункту 141.4 статті 141 Податкового кодексу України) та 15 (щодо змін до пункту 197.1 статті 197 Податкового кодексу України) розділу I цього Закону, які набирають чинності з 1 січня 2022 року.

Так, стаття 56 Кодексу встановлює порядок оскарження рішень контролюючих органів.

Пунктом 56.3 ст. 56 Кодексу передбачено, що скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій або електронній формі засобами електронного зв'язку (за потреби - з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44 цього Кодексу) протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Подання скарги в електронній формі засобами електронного зв'язку здійснюється платниками податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в електронному кабінеті, з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".

Також вказана стаття доповнена п. 56.31  відповідно до якого скарги на рішення територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, прийняті контролюючим органом щодо нерезидентів, які здійснюють в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва, подаються до контролюючого органу вищого рівня протягом строків, визначених пунктом 56.3 цієї статті, стосовно:

а) рішення про взяття на податковий облік нерезидента;

б) податкове повідомлення-рішення, винесене у зв'язку з визначенням грошового зобов'язання у порядку, передбаченому підпунктом 141.4.2 пункту 141.4 статті 141 цього Кодексу;

в) податкове повідомлення-рішення, винесене у зв'язку з визначенням грошового зобов'язання у порядку, передбаченому пунктами 117.1 та 117.4 статті 117 цього Кодексу;

г) податкове повідомлення-рішення, винесене у зв'язку з визначенням грошового зобов'язання, передбаченого пунктом 133.3 статті 133 цього Кодексу.

Зазначені в цьому пункті скарги нерезидентів, які здійснюють в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва, розглядаються у загальному порядку, визначеному для контролюючого органу вищого рівня.

Згідно з п. 56.5 ст. 56 Кодексу платник податків одночасно з поданням скарги контролюючому органу вищого рівня зобов'язаний письмово або в електронній формі засобами електронного зв'язку (з дотриманням вимог, визначених пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу) повідомляти контролюючий орган, яким визначено суму грошового зобов'язання або прийнято інше рішення, про оскарження його податкового повідомлення-рішення або будь-якого іншого рішення.

Згідно з п. 56.8-56.9 ст. 59 Кодексу контролюючий орган, який розглядає скаргу платника податків, зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом 20 календарних днів, наступних за днем отримання скарги, на адресу платника податків засобами поштового зв'язку (з повідомленням про вручення) чи електронного зв'язку (з дотриманням вимог, визначених пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу) або надати йому під розписку.

            Керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу може прийняти рішення про продовження строку розгляду скарги платника податків понад 20-денний строк, визначений у пункті 56.8 цієї статті, але не більше 60 календарних днів, та письмово або в електронній формі засобами електронного зв'язку (з дотриманням вимог, визначених пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу) повідомити про це платника податків до закінчення строку, визначеного у пункті 56.8 цієї статті.

Окрім того, згідно з пп. 6 п.5  Закону 1525 стаття 56 Кодексу доповнена п. 56.24 Кодексу, який регулює порядок подання та розгляду скарг, поданих особою-нерезидентом на податкове повідомлення нерезиденту, складене відповідно до статті 58-1 цього Кодексу.

Відповідно до п. 2 розділу ІІ «Перехідні та прикінцеві положення» Закону 1525 норми пунктів 1 - 4, підпункту 6 пункту 5, пунктів 6 - 10, 12, 13, 16 та 17 розділу I цього Закону (щодо порядку оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання нерезидентами електронних послуг фізичним особам) застосовуються до податкових періодів, починаючи з 1 січня 2022 року.