Головне управління ДПС в Одеській області нагадує, що Законом України від 17 березня 2020 року № 533-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» (далі – Закон № 533-ІХ) було перенесено терміни набуття чинності відповідними нормами Закону України від 20 вересня 2019 року № 128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» (далі – Закон № 128-IX) та № 129-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» (далі – Закон № 129-ІХ).
Так, відповідно до пп. 4 та 5 розділу І Закону № 533-ІХ набрання чинності Законами № 128-IX та 129-ІХ відтерміновується, зокрема, можливість застосування програмних РРО (далі - ПРРО) - з 19.04.2020 до 01.08.2020.
До Вашої уваги актуальні запитання-відповіді, пов’язані із запровадженням ПРРО.
Питання: У який термін будуть прийняті нормативно-правові акти, що регулюють порядок реєстрації та застосування ПРРО, порядок визначення діапазону фіскальних номерів для ПРРО, що працюють в режимі офлайн?
Відповідь: Законодавчо встановлений термін прийняття цих нормативно-правових актів – 01.07.2020.
Питання: До якого періоду можна використовувати тестові електронні ключі?
Відповідь: У період до 01.08.2020 року.
Питання: Чи можна під час тестування використовувати електронні ключі реальних платників?
Відповідь: Так, за бажанням суб’єкта господарювання, можливо.
Питання: Де контролюється час офлайн і як рахується?
Відповідь: Проєктами нормативно-правових актів передбачено вимоги до ПРРО програмне рішення якого під час роботи в режимі офлайн має забезпечувати контроль залишку часу протягом якого може тривати режим офлайн (36 годин підряд або 168 годин на місяць).
Час, протягом якого ПРРО перебував у режимі офлайн, підраховується шляхом сумування таких періодів: від дати та часу, що зазначаються у повідомленні з відміткою «початок переведення ПРРО в режим офлайн» до дати та часу, зазначених у повідомленні «завершення режиму офлайн».
Від дати та часу, зазначених у повідомленні «завершення режиму офлайн» до дати та часу, зазначених у повідомленні «початок переведення ПРРО в режим офлайн», якщо в період між такими строками на фіскальному сервері не реєструвались на фіскальному сервері у режимі онлайн-обміну розрахункові документи, отримані від цього ПРРО.
Питання: Яким чином контролюється перехід режиму роботи ПРРО з офлайн в онлайн?
Відповідь: Проєктами нормативно-правових актів передбачено, що ПРРО автоматично переводиться із режиму офлайн в режим онлайн-обміну з фіскальним сервером у момент відновлення зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером.
Програмне рішення ПРРО, працюючи в режимі офлайн, повинно забезпечувати постійний контроль щодо відновлення зв’язку ПРРО з фіскальним сервером та перевіряти наявність зв’язку перед формуванням кожного чека в режимі офлайн.
Питання: Чи можна заяву про реєстрацію ПРРО подати через ЄВПЕЗ?
Відповідь: Заява про реєстрацію ПРРО може бути подана через Електронний кабінет, або іншими засобами телекомунікацій.
Питання: Яка послідовність дій має бути здійснена суб’єктом господарювання для реєстрації ПРРО?
Відповідь: Суб’єкт господарювання, який має намір зареєструвати ПРРО, повинен перебувати на обліку в контролюючому органі. Також на обліку має перебувати його господарська одиниця, де буде використовуватись ПРРО, про яку суб’єкт господарювання повідомляє контролюючий орган відповідно до вимог пункту 63.3 статті 63 Податкового кодексу України.
Реєстрація ПРРО здійснюється на підставі заяви, що подається у електронній формі через Електронний кабінет (портальне рішення для користувачів або програмного інтерфейсу (АРІ)) або засобами телекомунікацій.
Після включення ПРРО до реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій такий ПРРО може використовуватись суб’єктом господарювання.
Про сертифікати електронних підписів та/або печаток, що будуть використовуватись для ПРРО, суб’єкт господарювання повідомляє згідно з Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, встановленим наказом Мінфіну від 06.06.2017 № 557.
Питання: Як пов’язуються між собою ПРРО, господарські одиниці та касири?
Відповідь: ПРРО реєструється на окрему господарську одиницю реквізити якої зазначаються у розрахунковому документі (чеку).
Касир, що здійснює розрахункові операції засобами цього ПРРО, має засвідчувати відкриття зміни, проведення розрахункової операції шляхом накладання на повідомлення про відкриття зміни, розрахунковий документ / z-звіт свого електронного підпису або електронної печатки суб’єкта господарювання, на якого зареєстровано ПРРО.
Питання: Чи має право суб’єкт господарювання, який використовує ПРРО, не отримувати діапазон фіскальних номерів?
Відповідь: Суб’єкт господарювання може не отримувати діапазон фіскальних номерів у разі, якщо ним приймається рішення не використовувати ПРРО під час відсутності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером ДПС та не проводити розрахункові операції у цей період.
Питання: Яким чином гарантуватись технічна відмовостійкість фіскального сервера ДПС?
Відповідь: У період до 01.08.2020 ДПС проводить навантажувальні тести.
Детальніше з питаннями застосування ПРРО можна ознайомитися в банері «Програмні РРО», який розміщено на субсайті Територіальних органів ДПС в Одеській області вебпорталу ДПС за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/.
В банері також розміщено перелік тестових платників з наборами тестових ключів, перелік посадових осіб ДПС - відповідальних за взаємодію із суб’єктами господарювання, які беруть участь у тестуванні безкоштовного програмного рішення ДПС та/або АРІ фіскального сервера ДПС.