Фахівцями Роздільнянської державної податкової інспекції Головного управління ДПС в Одеській області проведено зустріч з платниками податків щодо новацій у роботі електронних сервісів ДПС.
Працівники поінформували, що все більше суб’єктів господарювання, обирають електронний формат спілкування з податковою службою за допомогою податкових сервісів.
Найпопулярнішим електронним сервісом Державної податкової служби залишається Електронний кабінет.
Сервіси Е-кабінету доступні з персональних комп’ютерів та смарт-пристроїв, підключених до мережі Інтернет.
Електронний кабінет платника складається із двох функціональних частин: відкрита (загальнодоступна) та приватна (особистий кабінет).
У відкритій частині Електронного кабінету платника користувачі без використання кваліфікованого електронного підпису мають можливість отримувати інформацію, яка відповідно до законодавства є відкритою:
новини ДПС;
інформація про граничні терміни сплати податків, зборів, обов’язкових платежів;
бланки податкової звітності;
контакти, адреси діючих центрів обслуговування платників;
пошук фіскального чека;
пошук акцизної марки (надає можливість перевірити легальність походження алкогольних напоїв та тютюнових виробів);
ознайомлення з інструкцією користувача.
На період дії воєнного стану у відкритій частині кабінету обмежено доступ до публічних електронних реєстрів.
Вхід до приватної частини особистого кабінету здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн:
- з використанням КЕП будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів – кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг,
- інтегровану систему електронної ідентифікації - id.gov.ua (MobileID та BankID),
- за допомогою мобільного застосунку «Дія».
В приватній частині (особистому кабінеті) Електронного кабінету платника, крім сервісів відкритої частини будь-яким платникам надано можливість:
доступу до особистої інформації (реєстраційних та облікових даних) з можливістю її вивантаження у форматі pdf та xls,
доступу та контролю за станом розрахунків з бюджетом;
електронного листування з органами ДПС;
надсилання в електронному вигляді листів, запитів на отримання інформації, заяв на реєстрацію платником окремих податків, заяв на отримання довідки про відсутність заборгованості;
створення, перевірки та направлення в електронному вигляді податкової та статистичної звітності, звіту щодо сум нарахованого ЄСВ та перегляду процесу створення та подання її;
перегляду раніше поданої звітності незалежно від способу її подання, включаючи звіти, подані на паперових носіях;
доступу до квитанцій щодо приймання та обробки податкової звітності, інформаційних повідомлень, кореспонденції тощо, надісланої користувачу Е-кабінету.
В Електронному кабінеті платника також працює сервіс ДПС «Е-повідомлення», який оперативно інформує платника про помилкову сплату податків та єдиного внеску.
Повідомлення знаходиться у приватній частині Електронного кабінету платника у розділі «Вхідні/вихідні документи»/«Вхідні»/«Повідомлення». Одночасно в кабінеті стає доступна електронна форма Заяви про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань та пені (форма J/F1302002) для направлення до територіального органу ДПС, в якому обліковується помилкова сплата податків.
Крім того, працівники повідомили, що з метою максимального залучення всіх верств населення до взаємодії у цифровому форматі з використанням електронного підпису, розроблено новий мобільний застосунок «Моя податкова» – простий і зручний інструмент для отримання електронних сервісів податкової служби громадянами. Застосунок можна завантажити на мобільний телефон на платформі Android та на платформі iOS.
На сьогодні користувачі мобільного застосунку «Моя податкова» мають можливість просто та швидко:
- подати Облікову картку фізичної особи – платника податків. Форма № 1ДР (Розділ «Послуги»);
- подати Заяву про внесення змін до ДРФО. Форма № 5ДР (Розділ «Послуги»);
- подати Заяву про включення до Реєстру волонтерів (Розділ «Послуги»);
- сплатити грошові зобов’язання з використанням однієї з платіжних систем (вкладка «Переглянути інформацію про стан розрахунків» Розділу «Послуги», вкладка «Мої ППР» розділу «Мої дані»);
- отримати інформацію з Реєстру неприбуткових установ та організацій (Розділ «Реєстри»).
Функціонал мобільного застосунку доповнюватиметься новими можливостями відповідно до потреб платників податків.
Чатбот InfoTax – це податкова інформація у смартфоні. Прості кроки для самостійного підключення та налаштування Чатботу дозволять обрати зручний месенджер для спілкування; налаштувати які дані про платника будуть відображатися у чатботі; нагадування, повідомлення, зворотній зв'язок і мати можливість:
перегляду основних облікових даних платника (дані платника з реєстрів, інформацію про банківські рахунки, про об’єкти оподаткування);
перегляду стану розрахунків з бюджетом (дані стану розрахунків з бюджетом по платежу, залишок несплаченої пені (якщо такий є), переплату (за наявності), інформацію про зобов’язання майбутніх періодів);
дані меню «СМКОР» – це відображення аналітики у системі моніторингу критеріїв оцінки ризиків;
зміни профілю уповноваженої особи (можливість одночасного підключення та перегляду вищезазначеної інформації про більше ніж одного платника);
меню «Допомога».
Також, податківці наголосили, що метою Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2021 р. № 366-р (в редакції розпорядження Кабінету Міністрів України від 25 березня 2025 р. № 294-р) є створення безперешкодного середовища для всіх суспільних груп, забезпечення рівних можливостей кожній людині реалізовувати свої права, отримувати послуги на рівні з іншими шляхом інтегрування фізичної, інформаційної, цифрової, суспільної, громадянської, економічної та освітньої безбар’єрності до всіх сфер державної політики.
Безбар’єрність – це про рівність, повагу до гідності, фізичну, інформаційну та цифрову доступність.
Податкова служба прагне, щоб кожен громадянин або підприємець мав можливість отримати необхідні послуги швидко, зрозуміло та з повагою до своїх потреб.
Безбарʼєрність у ДПС:
- доступ до онлайн-сервісів:
найпопулярніші ресурси – вебпортал ДПС та вебсайт Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ДПС адаптовані для людей із порушенням зору,
Контакт-центр ДПС – дає можливість отримати професійні відповіді на запитання з питань оподаткування;
- доступність приміщень для людей з інвалідністю та маломобільних груп населення:
при облаштуванні Центрів обслуговування платників першочергова увага приділяється зручності таких осіб та забезпеченню їхніх потреб в отриманні послуг;
- ввічливе та уважне ставлення до кожного відвідувача:
обслуговування осіб з інвалідністю та маломобільних груп населення здійснюється позачергово. Таких відвідувачів супроводжує модератор ЦОП протягом всіх етапів отримання послуг.
Безбар’єрний підхід – шлях до більшої довіри, прозорості та ефективності у взаємодії між державою та платниками податків.