У Південному управлінні у м. Одесі Головного управління ДПС в Одеській області відбулася зустріч з представниками неприбуткових установ та організацій в рамках проведення "Всеукраїнського тижня права" на тему: «Порядок реєстрації та включення до реєстру неприбуткових установ та організацій».
Під час заходу заступник начальника управління - начальник відділу податків і зборів з юридичних осіб Головного управління ДПС в Одеській області Тетяна Петручек повідомила, що приписами ст. 133 Податкового Кодексу України (далі – Кодекс) визначено критерії, які є підставою для віднесення підприємств, установ та організацій до неприбуткових.
Реєстр неприбуткових установ та організацій (далі - Реєстр) є автоматизованою системою збору, накопичення та обробки даних про неприбуткові підприємства, установи та організації.
Порядок ведення реєстру неприбуткових установ та організацій затверджений Постановою КМУ від 13 липня 2016 р. №440 (далі – Порядок).
Ознака неприбутковості організації присвоюється за окремими групами підприємств, установ та організацій відповідно до підпункту 133.4.6 пункту 133.4 статті 133 Кодексу, яким визначено структуру віднесення неприбуткової організації до певної ознаки.
Зареєстровані установи та організації (новостворені), які подали в установленому порядку документи для внесення до Реєстру неприбуткових установ та організацій під час або протягом 10 днів з дня державної реєстрації та які за результатами розгляду таких документів внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій, вважаються для цілей оподаткування неприбутковими організаціями з дня їх державної реєстрації.
Присвоєння неприбутковій організації ознаки неприбутковості здійснює контролюючий орган за основним місцем обліку неприбуткової організації.
Для включення до Реєстру неприбуткова організація повинна подати до контролюючого органу реєстраційну заяву за формою 1-РН і засвідчені підписом керівника або представника такої організації та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів неприбуткової організації.
Податківець зауважила, що житлово-будівельні кооперативи одночасно із заявою подають, окрім установчих документів, засвідчені підписом керівника або представника такого кооперативу та скріплені печаткою (за наявності) копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.
Неприбуткові організації, що діють на підставі установчих документів організації вищого рівня, відповідно до закону подають разом із реєстраційною заявою за формою 1-РН засвідчену підписом керівника або представника такої організації та скріплену печаткою (за наявності) копію документа, який підтверджує включення до організації вищого рівня та надає право діяти на підставі установчих документів такої організації вищого рівня.
Реєстраційна заява та копії зазначених документів подаються (надсилаються) неприбутковою організацією відповідно до пункту 6 Порядку.
Контролюючий орган проводить перевірку відомостей, що містяться в поданих документах та за умови відповідності такої організації вимогам, визначеним підпунктом 133.4.1 пункту 133.4 статті 133 Кодексу здійснює включення неприбуткової організації до Реєстру.
У разі подання неприбутковою організацією неповного пакета документів або невідповідності вимогам, встановленим пунктом 133.4 статті 133 Кодексу, контролюючий орган відмовляє неприбутковій організації у включенні її до Реєстру.
За наявності підстав для відмови у включенні (повторному включенні) до Реєстру, присвоєнні (зміні) ознаки неприбутковості або для виключення неприбуткової організації з Реєстру контролюючим органом готується відповідне рішення у двох примірниках, один з яких вручається такій організації у порядку, визначеному статтею 42 Кодексу, а другий залишається в контролюючому органі.
Після отримання рішення про відмову у включенні (повторному включенні) до Реєстру неприбуткова організація може усунути недоліки та повторно подати документи до контролюючого органу, не змінюючи при цьому положення установчих документів, до яких контролюючим органом не висловлено зауважень.
Наприкінці заходу Тетяна Петручек подякувала присутнім за жваву дискусію та підкреслила, що завдяки таким зустрічам можна не лише обговорити проблемні питання, а й знайти алгоритм застосування податкових норм законодавства.