Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

У Доброславському відділі обслуговування платників проведено семінар з платниками податків, на якому обговорили алгоритм дій при зміні даних у обліковій картці фізичної особи – платника податків (заява за ф. № 5ДР)

, опубліковано 20 жовтня 2025 о 13:27

Працівниками Доброславського відділу обслуговування платників Одеської державної податкової інспекції Головного управління ДПС в Одеській області проведено семінар з платниками податків, на якому обговорили алгоритм дій при зміні даних у обліковій картці фізичної особи – платника податків (заява за ф. № 5ДР).

Спеціалісти повідомили, що фізичні особи – платники податків зобов'язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до Облікової картки протягом місяця з дня виникнення таких змін. Відомості подаються шляхом подання Заяви за формою № 5ДР та документа, що посвідчує особу.

Щоб заповнити та подати Заяву, потрібні:

- документ, що посвідчує особу, та інші документи, які підтверджують зміну його даних;

- для підтвердження місця проживання – витяг з реєстру територіальної громади / паспорт у формі книжечки/ тимчасове посвідчення громадянина України;

- для внутрішньо переміщених осіб – довідка про взяття на облік.

Фахівці наголосили, що при поданні Заяви за формою № 5ДР до податкового органу потрібно надати оригінали та копії всіх документів, використаних для її заповнення (оригінали після перевірки повертаються).

Способи подання заяви

у паперовій формі:

Особисто – до будь-якого податкового органу.

Через представника, при цьому необхідно мати:

- документ, що посвідчує особу представника,

- документ, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням),

- довіреність, засвідчену у нотаріальному порядку, на проведення змін до Державного реєстру (після пред'явлення повертається).

в електронній формі (з копіями підтверджуючих документів, необхідних для внесення змін до Державного реєстру) через:

- Електронний кабінет платника податків (cabinet.tax.gov.ua),

- мобільний застосунок «Моя податкова».

Податковий орган оновлює дані у реєстрі протягом трьох робочих днів після подання заяви.

Також, під час заходу, податківці поінформували, що метою Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2021 р. № 366-р (в редакції розпорядження Кабінету Міністрів України від 25 березня 2025 р. № 294-р) є створення безперешкодного середовища для всіх суспільних груп, забезпечення рівних можливостей кожній людині реалізовувати свої права, отримувати послуги на рівні з іншими шляхом інтегрування фізичної, інформаційної, цифрової, суспільної, громадянської, економічної та освітньої безбар’єрності до всіх сфер державної політики.

Безбар’єрність – це про рівність, повагу до гідності, фізичну, інформаційну та цифрову доступність.

Податкова служба прагне, щоб кожен громадянин або підприємець мав можливість отримати необхідні послуги швидко, зрозуміло та з повагою до своїх потреб.

Безбарʼєрність у ДПС:

- доступ до онлайн-сервісів:

найпопулярніші ресурси – вебпортал ДПС та вебсайт Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ДПС адаптовані для людей із порушенням зору,

Контакт-центр ДПС – дає можливість отримати професійні відповіді на запитання з питань оподаткування;

- доступність приміщень для людей з інвалідністю та маломобільних груп населення:

при облаштуванні Центрів обслуговування платників першочергова увага приділяється зручності таких осіб та забезпеченню їхніх потреб в отриманні послуг;

- ввічливе та уважне ставлення до кожного відвідувача:

обслуговування осіб з інвалідністю та маломобільних груп населення здійснюється позачергово. Таких відвідувачів супроводжує модератор ЦОП протягом всіх етапів отримання послуг.

Безбар’єрний підхід – шлях до більшої довіри, прозорості та ефективності у взаємодії між державою та платниками податків.