Працівниками Доброславського відділу обслуговування платників Одеської державної податкової інспекції Головного управління ДПС в Одеській області проведено семінар з платниками податків, на якому обговорили алгоритм дій при зміні даних у обліковій картці фізичної особи – платника податків (заява за ф. № 5ДР).
Спеціалісти повідомили, що фізичні особи – платники податків зобов'язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до Облікової картки протягом місяця з дня виникнення таких змін. Відомості подаються шляхом подання Заяви за формою № 5ДР та документа, що посвідчує особу.
Щоб заповнити та подати Заяву, потрібні:
- документ, що посвідчує особу, та інші документи, які підтверджують зміну його даних;
- для підтвердження місця проживання – витяг з реєстру територіальної громади / паспорт у формі книжечки/ тимчасове посвідчення громадянина України;
- для внутрішньо переміщених осіб – довідка про взяття на облік.
Фахівці наголосили, що при поданні Заяви за формою № 5ДР до податкового органу потрібно надати оригінали та копії всіх документів, використаних для її заповнення (оригінали після перевірки повертаються).
Способи подання заяви
у паперовій формі:
Особисто – до будь-якого податкового органу.
Через представника, при цьому необхідно мати:
- документ, що посвідчує особу представника,
- документ, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням),
- довіреність, засвідчену у нотаріальному порядку, на проведення змін до Державного реєстру (після пред'явлення повертається).
в електронній формі (з копіями підтверджуючих документів, необхідних для внесення змін до Державного реєстру) через:
- Електронний кабінет платника податків (cabinet.tax.gov.ua),
- мобільний застосунок «Моя податкова».
Податковий орган оновлює дані у реєстрі протягом трьох робочих днів після подання заяви.
Також, під час заходу, податківці поінформували, що метою Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2021 р. № 366-р (в редакції розпорядження Кабінету Міністрів України від 25 березня 2025 р. № 294-р) є створення безперешкодного середовища для всіх суспільних груп, забезпечення рівних можливостей кожній людині реалізовувати свої права, отримувати послуги на рівні з іншими шляхом інтегрування фізичної, інформаційної, цифрової, суспільної, громадянської, економічної та освітньої безбар’єрності до всіх сфер державної політики.
Безбар’єрність – це про рівність, повагу до гідності, фізичну, інформаційну та цифрову доступність.
Податкова служба прагне, щоб кожен громадянин або підприємець мав можливість отримати необхідні послуги швидко, зрозуміло та з повагою до своїх потреб.
Безбарʼєрність у ДПС:
- доступ до онлайн-сервісів:
найпопулярніші ресурси – вебпортал ДПС та вебсайт Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ДПС адаптовані для людей із порушенням зору,
Контакт-центр ДПС – дає можливість отримати професійні відповіді на запитання з питань оподаткування;
- доступність приміщень для людей з інвалідністю та маломобільних груп населення:
при облаштуванні Центрів обслуговування платників першочергова увага приділяється зручності таких осіб та забезпеченню їхніх потреб в отриманні послуг;
- ввічливе та уважне ставлення до кожного відвідувача:
обслуговування осіб з інвалідністю та маломобільних груп населення здійснюється позачергово. Таких відвідувачів супроводжує модератор ЦОП протягом всіх етапів отримання послуг.
Безбар’єрний підхід – шлях до більшої довіри, прозорості та ефективності у взаємодії між державою та платниками податків.