Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

У Роздільнянській ДПІ проведено тренінг для новостворених фізичних осіб – підприємців щодо новацій у роботі електронних сервісів ДПС

, опубліковано 23 червня 2025 о 14:10

Працівники Роздільнянської державної податкової інспекції Головного управління ДПС в Одеській області продовжують проводити тренінги для новостворених фізичних осіб – підприємців, на яких роз’яснюють новації в роботі електронних сервісів ДПС.

Спеціалісти поінформували, що з метою створення сприятливих умов для платників податків щодо подання звітності та отримання адміністративних послуг Державною податковою службою створено низку електронних сервісів.

Електронний кабінет платника - найпопулярніший електронний сервіс, в якому реалізовано понад 130 електронних послуг та сервісів для суб’єктів господарювання та громадян.

Сервіси Е-кабінету доступні з персональних комп’ютерів та смарт-пристроїв, підключених до мережі Інтернет.

Електронний кабінет платника складається із двох функціональних частин: відкрита  (загальнодоступна) та приватна (особистий кабінет).

У відкритій частині Електронного кабінету платника користувачі без використання кваліфікованого електронного підпису мають можливість отримувати інформацію, яка відповідно до законодавства є відкритою:

новини ДПС;

інформація про граничні терміни сплати податків, зборів, обов’язкових платежів;

бланки податкової звітності;

контакти, адреси діючих центрів обслуговування платників;

пошук фіскального чека;

пошук акцизної марки (надає можливість перевірити легальність походження алкогольних напоїв та тютюнових виробів);

ознайомлення з інструкцією користувача.

На період дії воєнного стану у відкритій частині кабінету обмежено доступ до публічних електронних реєстрів.

Вхід до приватної частини особистого кабінету здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн:

- з використанням КЕП будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів – кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг,

- інтегровану систему електронної ідентифікації - id.gov.ua  (MobileID та BankID),

- за допомогою мобільного застосунку «Дія».

В  приватній частині (особистому кабінеті) Електронного кабінету платника, крім сервісів відкритої частини будь-яким платникам надано можливість:

доступу до особистої інформації (реєстраційних та облікових даних) з можливістю її вивантаження у форматі pdf та xls,

доступу та контролю за станом розрахунків з бюджетом;

електронного листування з органами ДПС;

надсилання в електронному вигляді листів, запитів на отримання інформації, заяв на реєстрацію платником окремих податків, заяв на отримання довідки про відсутність заборгованості;

створення, перевірки та направлення в електронному вигляді податкової та статистичної звітності, звіту щодо сум нарахованого ЄСВ та перегляду процесу створення та подання її;

перегляду раніше поданої звітності незалежно від способу її подання, включаючи звіти, подані на паперових носіях;

доступу до квитанцій щодо приймання та обробки податкової звітності, інформаційних повідомлень, кореспонденції тощо, надісланої користувачу Е-кабінету.

Крім того, в Електронному кабінеті платника працює сервіс ДПС «Е-повідомлення», який оперативно інформує платника про помилкову сплату податків та єдиного внеску.

Повідомлення знаходиться у приватній частині Електронного кабінету платника у розділі «Вхідні/вихідні документи»/«Вхідні»/«Повідомлення». Одночасно в кабінеті стає доступна електронна форма Заяви про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань та пені (форма J/F1302002) для направлення до територіального органу ДПС, в якому обліковується помилкова сплата податків.

Мобільний застосунок «Моя податкова». З метою максимального залучення всіх верств населення до взаємодії у цифровому форматі з використанням електронного підпису, розроблено новий мобільний застосунок Моя податкова  – простий і зручний інструмент для отримання електронних сервісів податкової служби громадянами. Застосунок можна завантажити на мобільний телефон на платформі Android та на платформі iOS.

На сьогодні користувачі мобільного застосунку «Моя податкова» мають можливість просто та швидко:

- подати Облікову картку фізичної особи – платника податків. Форма № 1ДР (Розділ «Послуги»);

- подати Заяву про внесення змін до ДРФО. Форма № 5ДР (Розділ «Послуги»);

- подати Заяву про включення до Реєстру волонтерів (Розділ «Послуги»);

- сплатити грошові зобов’язання з використанням однієї з платіжних систем (вкладка «Переглянути інформацію про стан розрахунків» Розділу «Послуги», вкладка «Мої ППР» розділу «Мої дані»);

- отримати інформацію з Реєстру неприбуткових установ та організацій (Розділ «Реєстри»).

Функціонал мобільного застосунку доповнюватиметься новими можливостями відповідно до потреб платників податків.

Чатбот InfoTax – це податкова інформація у смартфоні. Прості кроки для самостійного підключення та налаштування Чатботу дозволять обрати зручний месенджер для спілкування; налаштувати які дані про платника будуть відображатися у чатботі; нагадування, повідомлення, зворотній зв'язок і мати можливість:

перегляду основних облікових даних платника (дані платника з реєстрів, інформацію про банківські рахунки, про об’єкти оподаткування);

перегляду стану розрахунків з бюджетом (дані стану розрахунків з бюджетом по платежу, залишок несплаченої пені (якщо такий є), переплату (за наявності), інформацію про зобов’язання майбутніх періодів);

дані меню «СМКОР» – це відображення аналітики у системі моніторингу критеріїв оцінки ризиків;

зміни профілю уповноваженої особи (можливість одночасного підключення та перегляду вищезазначеної інформації про більше ніж одного платника);

меню «Допомога».

Фахівці показали на практиці переваги використання Електронного кабінету платника, надавши учасникам заходу інформативну та практичну допомогу.

Також, спеціалісти наголосили, що електронні сервіси ДПС можуть використовувати не лише ФОП, а і громадяни.