Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Пересипський відділ обслуговування платників: Щодо правил оподаткування для мобілізованих ФОП та можливостей електронних сервісів ДПС

опубліковано 22 травня 2025 о 13:01

Фахівці Пересипського відділу обслуговування платників Одеської державної податкової інспекції Головного управління ДПС в Одеській області інформують платників податків щодо правил оподаткування для мобілізованих ФОП та можливостей електронних сервісів ДПС.

Працівники звертають увагу, що з 1 грудня 2024 року уточнено перелік податків і зборів, від сплати яких звільняються мобілізовані ФОП та особи, які провадять незалежну професійну діяльність. Так, на період військової служби звільняються від обов’язку:

- нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб;

- нарахування, сплати та подання податкової звітності з єдиного податку;

- нарахування, сплати та подання звітності з військового збору у складі податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб або єдиного податку.

Підставою для такого звільнення є подані за місцем податкової реєстрації наступні документи:

- заява самозайнятої особи;

- копія військового квитка або іншого документа, що підтверджує призов на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.

Наголошуємо, що зазначені документи подаються протягом 10 днів після демобілізації, а у разі перебування особи на лікуванні - протягом 10 днів по його завершенню.

Якщо мобілізована особа має найманих працівників, то на строк своєї служби вона може уповноважити іншу особу виплачувати зарплату. Уповноважена особа зобов’язана нараховувати та утримувати податки та збори з доходу у вигляді заробітної плати найманих працівників. Після демобілізації самозайнятої особи протягом 180 днів має сплатити ці податки та збори до бюджету. При цьому штрафи та фінансові санкції за цей період не будуть нараховані.

Також спеціалісти наголошують, що все більше платників податків, обирають електронний формат спілкування з податковою службою за допомогою податкових сервісів.

Найпопулярнішим електронним сервісом Державної податкової служби залишається Електронний кабінет.

Можливість дистанційно, без візиту до контролюючого органу,  формувати та подавати звітність, отримувати необхідну інформацію, довідки, консультації, виконувати податкові зобов’язання обумовлює постійне збільшення прихильників користування електронними сервісами ДПС.

Податківці відмітили, що понад 130 електронних сервісів Електронного кабінету забезпечують можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених Податковим кодексом України та іншими нормативно-правовими актами.

Функціонал Електронного кабінету постійно доповнюється новими можливостями відповідно до потреб платників податків та законодавчих змін.

Податкові сервіси також доступні платникам у мобільному застосунку «Моя податкова» та месенджері чат-боту InfoTAX.

Консультації щодо електронних сервісів ДПС та подання звітних документів в електронному вигляді надаються за телефонами:

 (048) 707-28-28, (048) 707-29-23.