Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

У Болградській ДПІ проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з актуальних питань податкового законодавства

, опубліковано 21 березня 2025 о 15:03

У Болградській державній податковій інспекції Головного управління ДПС в Одеській області проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з актуальних питань податкового законодавства.

На запитання платників відповідала заступник начальника Болградської державної податкової інспекції  Головного управління ДПС в Одеській області Марина Каратанас.

Надаємо відповіді на запитання, які найбільш цікавили платників.

1. Який порядок листування через Електронний кабінет?

Меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету дозволяє надіслати лист (запит тощо) до відповідного органу ДПС.

Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

Протягом одного робочого дня після надсилання листа до органу ДПС автор електронного листа повідомляється про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в органі ДПС, до якого даний запит направлено. Інформацію щодо отримання та реєстрації листів в органі ДПС користувач може переглянути в вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у вкладці «Вихідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи».

При цьому відповідь на звернення, лист, запит тощо надається контролюючим органом поштою або на електронну адресу, зазначену у зверненні у строки, визначені законодавчими та нормативно-правовими актами, зокрема ст. 20 Закону України «Про звернення громадян» – для надання відповіді на звернення, ст. 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» – для надання відповіді на запит на отримання публічної інформації та ст. 52 Податкового кодексу України – для надання індивідуальної податкової консультації.

2. Який порядок отримання витягу з Єдиного реєстру ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах?

Суб’єкт господарювання має право звернутися до органу ліцензування із заявою про надання витягу у паперовій або електронній формі у порядку, визначеному ст. 42 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Витяг надається ліцензіату в електронній формі у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ, протягом одного робочого дня з дня отримання відповідної заяви, та має містити відомості, внесені до такого реєстру на дату отримання заяви про надання витягу.

3. Які обов’язкові реквізити повинен містити фіскальний чек з 01.03.2025?

З 1 березня субʼєкти господарювання, що надають послуги з виконання платіжних операцій, зобовʼязані видавати фіскальні чеки за новою формою та змістом – фіскальний касовий чек за операціями з приймання коштів для подальшого їх переказу.

Виключені реквізити:

номер ID картки;

підпис касира; 

підпис держателя електронного платіжного засобу.

Додано реквізити:

засіб оплати; 

валюта розрахунку;  

реквізити паспорта покупця при продажу алкоголю та тютюну в магазинах безмитної торгівлі; 

вміст QR-коду доповнено пошуковим запитом для перевірки чека в Системі обліку РРО;

код автентифікації повідомлення (MAC) чека для РРО;

вага одиниці тютюнового виробу (зазначається для сигарил, тютюну та тютюнових виробів, що реалізуються в наборі) та кількість тютюнових виробів в одиниці товару (пачці), міцність алкогольних напоїв та об’єму (у літрах) одиниці товару (пляшки) (для алкогольних напоїв) при продажу у магазинах безмитної торгівлі;

сума решти.

4. За якими кодами класифікації доходів бюджету сплачується військовий збір?

11011000 – «Військовий збір (крім військового збору, що підлягає сплаті платниками, зазначеними у пп. 4 пп. 1.3 п. 161  підрозд. 10 розд. ХХ Податкового кодексу України із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), фізичними особами - підприємцями та юридичними особами, які перебувають на спрощеній системі оподаткування)» – для податкових агентів.

11011600 – «Військовий збір, що підлягає сплаті платниками, зазначеними у пп. 4 пп. 1.3 п. 161  підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ» – для податкових агентів.

Згідно з пп. 4 пп. 1.3 п. 161 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ ставка військового збору становить для військовослужбовців та працівників Збройних Сил України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Головного управління розвідки Міністерства оборони України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Державної спеціальної служби транспорту – 1,5 відс. від об’єкта оподаткування, визначеного пп. 1 пп. 1.2 п. 161 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ.

11011700 – «Військовий збір, що підлягає сплаті фізичними особами – підприємцями, які перебувають на спрощеній системі оподаткування» (для платників податків I-IV групи).

11011800 – «Військовий збір, що підлягає сплаті юридичними особами, які перебувають на спрощеній системі оподаткування (ІІІ група)».

Згідно з Довідником відповідності символу звітності коду класифікації доходів бюджету, затвердженим наказом Державної казначейської служби України від 28.11.2019 №336 із змінами та доповненнями, код класифікації доходів бюджету передбачає таку позицію:

11011001 – «Військовий збір (крім військового збору, що підлягає сплаті платниками, зазначеними у пп. 4 пп. 1.3 п. 161 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ, фізичними особами – підприємцями та юридичними особами, які перебувають на спрощеній системі оподаткування), що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування».

Платники податків, які телефонували на «гарячу лінію», отримали вичерпні відповіді на запитання.