Нещодавно відбулись робочі зустрічі начальника Чорноморського відділу обслуговування платників Одеської ДПІ Головного управління ДПС в Одеській області Чегурка Олександра з селищним головою Авангардівської селищної ради Сергієм Хрустовським та заступником селищного голови Таїровської селищної ради Оленою Нікітенко.
Обговорено оновлену структуру державних податкових інспекцій та порядок надання сервісних послуг органами ДПС.
Начальник Чорноморського відділу обслуговування платників ознайомив з оновленим переліком державних податкових інспекцій Головного управління ДПС в Одеській області, затвердженим наказом ДПС України від 07.10.2024 № 747.
Повідомив, що з 01.01.2025 платники податків Одеської області автоматично переведені на обслуговування до 7 державних податкових інспекцій Головного управління ДПС в Одеській області відповідно до податкової адреси (місця реєстрації юридичної особи/місця проживання фізичної особи).
Дані про державні податкові інспекції за основним та неосновним місцем обліку платники податків можуть переглянути в Електронному кабінеті платника податків:
- «Дані про взяття на облік платників податку» у відкритій частині;
- «Реєстраційні дані» меню «облікові дані платника» у приватній частині.
Чегурко Олександр зазначив, що для забезпечення якісного та своєчасного обслуговування платників податків, зокрема щодо отримання «Реєстраційного номера облікової картки платника податків»; «Відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про джерела та суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору» та «Внесення до паспорта громадянина України (у формі книжечки) відмітки про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта» можна звернутись у будь-який центр обслуговування платників як Одеської області, так і по Україні.
Решта послуг надаються за місцем реєстрації (проживання) юридичної чи фізичної особи.
Звернув увагу, що на сьогодні надання адміністративних послуг (крім реєстрації платника ПДВ та надання витягу з реєстру платників ПДВ), виконання інших функцій сервісного обслуговування платників податків, у зв’язку із розвитком електронних сервісів, відбувається незалежно від місця обліку платника.
Податківець наголосив, що для забезпечення дистанційного доступу до послуг громадянам та бізнесу запроваджено електронні сервіси: «Електронний кабінет» та телефонний застосунок «Моя податкова».
Електронний кабінет - найпопулярніший електронний сервіс, в якому реалізовано понад 130 електронних послуг та сервісів для суб’єктів господарювання та громадян. В приватній частині Електронного кабінету, будь-яким платникам надано можливість: доступу до особистої інформації; доступу та контролю за станом розрахунків з бюджетом; електронного листування з органами ДПС; надсилання в електронному вигляді заяв на адмінпослуги, листів, запитів на отримання інформації, заяв на реєстрацію платником окремих податків, заяв на отримання довідки про відсутність заборгованості; створення, перевірки та направлення в електронному вигляді податкової та статистичної звітності, перегляд раніше поданої звітності; доступ до квитанцій щодо приймання та обробки податкової звітності, інформаційних повідомлень, кореспонденції тощо.
Користувачі мобільного застосунку «Моя податкова» мають можливість у розділі «Послуги» просто та швидко: подати Облікову картку фізичної особи – платника податків (Форма № 1ДР); подати Заяву про внесення змін до ДРФО (Форма № 5ДР); подати Запит про суми виплачених доходів, Заяву про включення до Реєстру волонтерів; Заяву про стан розрахунків з бюджетом, подати декларацію про майновий стан та доходи, декларації платників єдиного податку 1-3 групи; сплатити грошові зобов’язання з використанням платіжних систем; отримати інформацію з Реєстру неприбуткових установ та організацій. Функціонал мобільного застосунку буде доповнюватись новими можливостями відповідно до потреб платників податків.
Крім того, керівник відділу ознайомив присутніх з основними аспектами Національної стратегії доходів до 2030 року; реалізацією експериментального проекту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками).
Під час заходу присутні розглянули питання щодо переваг для учасників проєкту «Територія високого рівня податкової довіри», зокрема, звільнення від переважної частини документальних позапланових, планових і фактичних перевірок; скорочення строків камеральних та документальних перевірок щодо бюджетного відшкодування; закріплення комплаєнс-менеджера – помічника, який допомагатиме в прийнятті управлінських рішень та виключенні ризиків порушень податкового законодавства. Також обговорили критерії, дотримання яких дасть змогу бізнесу потрапити до переліку платників з високим рівнем податкової довіри.
Податківець розповів, що ДПС запустила субсайт «Територія високого рівня податкової довіри», де платники можуть ознайомитися зі всією інформацією щодо цієї ініціативи. Зокрема, дізнатися, як стати учасником проєкту, яким вимогам треба відповідати, які можна отримати переваги, перевірити власні показники, проаналізувати свою галузь.