Розгляд звернень громадян в Головному управлінні ДПС в Одеській області здійснюється відповідно до вимог Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» (далі – Закон № 393) та Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній податковій службі України та її територіальних органах, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 15.06.2020 № 297.
Протягом липня – вересня 2025 року до Головного управління ДПС в Одеській області надійшло 245 звернення громадян.
Серед загальної кількості звернень надійшло: індивідуальних – 188 (76,7 відс.), анонімних – 54 (22,1 відс.) та колективних – 3 (1,2 відс.).
Усі звернення, що надійшли до Головного управління ДПС в Одеській області, за ознакою надходження поділяються на первинні – 228 (93,1 відс.), повторні – 11 (4,5 відс.) та неодноразові – 6 (2,4 відс.).
За формою надходження отримано:
від громадян поштою (електронною поштою) – 162;
через органи влади: міністерства та інші органи влади (в т.ч. через Офіс Генерального прокурора та органи прокуратури, правоохоронні органи) – 83.
Найбільша кількість звернень громадян стосувалася:
податкової політики – 225 звернень (91,8 відс.);
інші питання, що належать до компетенції ДПС – 20 звернень (8,2 відс.).
Аналіз свідчить, що за соціальним статусом заявників за звітний період надійшло звернень від: пенсіонерів – 6, селян – 3, робітників – 2, військовослужбовців – 2, особа, що позбавлена волі; особа, воля якої обмежена – 1, решта громадян 322 – у зверненнях не зазначили свій соціальний статус.
За категоріями авторів звернень до Головного управління ДПС в Одеській області звернулися громадяни незахищених верств населення, зокрема: особи з інвалідністю ІІ групи – 3, учасники бойових дій – 1, особи з інвалідністю внаслідок війни – 1, ветеран праці – 1, внутрішньо переміщена особа – 1, а 329 громадянин у своїх зверненнях не вказали, до якої категорії належать.
Основні питання, які порушувалися громадянами у зверненнях, стосувалися податкової політики, зокрема:
контрольно-перевірочної роботи (в т. ч. щодо штрафних санкцій, проведення перевірок) – 173 звернень (70,6 відс.);
інформування про ухилення від сплати податків – 42 звернення (17,2 відс.);
місцеві податки – 3 звернення (1,2 відс.);
реєстрації та обліку платників податків – 3 звернень (1,2 відс.);
податкової звітність – 2 звернення (0,8 відс.);
податоку на прибуток підприємства – 1 звернення (0,4 відс.);
ліцензування певних видів господарської діяльності – 1 звернення (0,4 відс.).
По інших питаннях, що належать до компетенції ДПС – 20 звернень (8,2 відс.).
За результатами розгляду звернень громадян посадовими особами Головного управління ДПС в Одеській області вирішено позитивно 95 звернень (38,8 відс.), дано роз’яснення на 47 звернень (19,2 відс.), повернуто авторові відповідно до статті 5 Закону № 393 – 22 звернення (9,0 відс.), звернення, що пересилається за належністю відповідно до статті 7 Закону № 393 – 1 звернення (0,4 відс.), не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону № 393 – 54 звернення (22,0 відс.), знаходяться на виконанні – 26 звернень (10,6 відс.).
Порушення термінів під час надання відповідей громадянам не зафіксовано.
Особистий прийом громадян посадовими особами Головного управління ДПС в Одеській області здійснюється відповідно до графіків, затверджених наказом Головного управління ДПС в Одеській області від 22.01.2025 № 41 «Про організацію особистого прийому громадян Головного управління ДПС в Одеській області» (зі змінами), який розміщений на стендах «Звернення громадян» в Головному управлінні ДПС в Одеській області та центрах обслуговування платників податків та на субсайті Головного управління ДПС в Одеській області вебпорталу ДПС.
Протягом липня – вересня 2025 року громадяни на особистий прийом до посадових осіб Головного управління ДПС в Одеській області не записувалися.