Розгляд звернень громадян в Головному управлінні ДПС в Одеській області здійснюється відповідно до вимог Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» (далі – Закон № 393) та Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній податковій службі України та її територіальних органах, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 15.06.2020 № 297.
Протягом квітня – червня 2025 року до Головного управління ДПС в Одеській області надійшло 234 звернення громадян.
Серед загальної кількості звернень надійшло: індивідуальних – 154 (65,8 відс.), анонімних – 79 (33,8 відс.) та колективних – 1 (0,4 відс.).
Усі звернення, що надійшли до Головного управління ДПС в Одеській області, за ознакою надходження поділяються на первинні – 223 (95,3 відс.), повторні – 6 (2,6 відс.) та неодноразові – 5 (2,1 відс.).
За формою надходження отримано:
від громадян поштою – 42;
через мережу «Інтернет», засобами електронного, телефонного зв’язку – 135;
через органи влади: міністерства та інші органи влади (в т.ч. через Офіс Генерального прокурора та органи прокуратури, правоохоронні органи) – 57.
Найбільша кількість звернень громадян стосувалася:
податкової політики – 217 звернень (92,7 відс.);
єдиного соціального внеску – 2 звернення (0,9 відс.)
інші питання, що належать до компетенції ДПС – 15 звернень (6,4 відс.).
Аналіз свідчить, що за соціальним статусом заявників за звітний період надійшло звернень від: пенсіонерів – 8, селян – 8, підприємців – 1, інші – 1, решта громадян 224 – у зверненнях не зазначили свій соціальний статус.
За категоріями авторів звернень до Головного управління ДПС в Одеській області звернулися громадяни незахищених верств населення, зокрема: особи з інвалідністю ІІ групи – 9, учасники бойових дій – 2, одинока мати – 1, багатодітна сім’я – 1, а 229 громадянин у своїх зверненнях не вказали, до якої категорії належать.
Основні питання, які порушувалися громадянами у зверненнях, стосувалися податкової політики, зокрема:
контрольно-перевірочної роботи (в т. ч. щодо штрафних санкцій, проведення перевірок) – 176 звернень (75,2 відс.);
інформування про ухилення від сплати податків – 25 звернень (10,7 відс.);
місцеві податки – 2 звернення (0,85 відс.);
реєстрації номерів облікових карток платників податків – 3 звернення (1,3 відс.);
реєстрації та обліку платників податків – 5 звернень (2,1 відс.);
консультації з питань податкового законодавства – 3 (1,3 відс.);
інше – 3 звернення (1,3 відс.);
єдиний соціальний внесок – 2 (0,85 відс.)
По інших питаннях, що належать до компетенції ДПС – 15 звернень (6,4 відс.).
За результатами розгляду звернень громадян посадовими особами Головного управління ДПС в Одеській області вирішено позитивно 76 звернень (32,5 відс.), дано роз’яснення на 38 звернень (16,2 відс.), повернуто авторові відповідно до статті 5 Закону № 393 – 25 звернень (10,7 відс.), звернення, що пересилається за належністю відповідно до статті 7 Закону № 393 – 1 звернення (0,4 відс.), не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону № 393 – 79 звернень (33,8 відс.), знаходяться на виконанні – 15 звернень (6,4 відс.).
Порушення термінів під час надання відповідей громадянам не зафіксовано.
Особистий прийом громадян посадовими особами Головного управління ДПС в Одеській області здійснюється відповідно до графіків, затверджених наказом Головного управління ДПС в Одеській області від 22.01.2025 № 41 «Про організацію особистого прийому громадян Головного управління ДПС в Одеській області» (зі змінами), який розміщений на стендах «Звернення громадян» в Головному управлінні ДПС в Одеській області та центрах обслуговування платників податків та на субсайті Головного управління ДПС в Одеській області вебпорталу ДПС.
Протягом квітня – червня 2025 року громадяни на особистий прийом до посадових осіб Головного управління ДПС в Одеській області не записувалися.