Розгляд звернень громадян в Головному управлінні ДПС в Одеській області здійснюється відповідно до вимог Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» (далі – Закон № 393) та Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній податковій службі України та її територіальних органах, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 15.06.2020 № 297.
Протягом 2024 року до Головного управління ДПС в Одеській області надійшло 748 звернень громадян.
Серед загальної кількості звернень надійшло: індивідуальних – 635 (84,9 відс.), анонімних – 92 (12,3 відс.) та колективних – 21 (2,8 відс.).
Усі звернення, що надійшли до Головного управління ДПС в Одеській області, за ознакою надходження поділяються на: первинні – 684 (91,4 відс.), повторні – 29 (3,9 відс.), неодноразові – 32 (4,3 відс.) та дублетні – 3 (0,4 відс.).
За формою надходження отримано:
від громадян поштою – 252;
через мережу «Інтернет», засобами електронного зв’язку – 277;
через органи влади – 219.
Найбільша кількість звернень громадян стосувалася:
фінансової та податкової політики – 672 звернень (89,8 відс.);
інші питання – 76 звернень (10,2 відс.).
Аналіз свідчить, що за соціальним статусом заявників за звітний період надійшло звернень від: пенсіонерів – 17, селян – 17, працівників бюджетної сфери – 2, військовослужбовців – 2, підприємців – 2, безробітних – 1, решта громадян 836 – у зверненнях не зазначила свій соціальний статус.
За категоріями авторів звернень до Головного управління ДПС в Одеській області звернулися громадяни незахищених верств населення, зокрема: особи з інвалідністю І групи – 2, особи з інвалідністю ІІ групи – 5, особи з інвалідністю ІІІ групи – 1, учасники бойових дій – 6, одинокі матері – 2, багатодітні сім’ї – 2, мати-героїні – 1, учасники війни – 1, ветерани праці – 1, учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС – 1, внутрішньо переміщені особи – 1, а 854 громадян у своїх зверненнях не вказали, до якої категорії належать.
Основні питання, які порушувалися громадянами у зверненнях, стосувалися, зокрема:
контрольно-перевірочна робота (в т. ч. щодо штрафних санкцій, проведення перевірок) – 561 звернення (75,0 відс.);
інформування про ухилення від сплати податків – 51 звернення (6,8 відс.);
реєстрація номерів облікових карток платників податків – 27 звернень (3,6 відс.);
місцевих податків – 13 звернень (1,8 відс.);
пільги щодо сплати податків, зборів (обов’язкових платежів) – 5 звернень (0,7 відс.);
консультації з питань податкового законодавства – 5 звернень (0,7 відс.);
реєстрація та облік платників – 4 звернення (0,5 відс.);
загально державні податки – 3 звернення (0,4 відс.);
єдиного соціального внеску – 2 звернення (0,3 відс.);
місцеві збори – 1 звернення (0,1 відс.);
податкова звітність – 1 звернення (0,1 відс.);
ліцензування певних видів господарської діяльності – 1 звернення (0,1 відс.);
аграрна політика – 1 звернення (0,1 відс.);
соціальна політика – 1 звернення (0,1 відс.);
інших питань, що належать до компетенції ДПС – 72 звернення (9,7 відс.).
За результатами розгляду звернень громадян посадовими особами Головного управління ДПС в Одеській області вирішено позитивно 354 звернення (47,4 відс.), надані роз’яснення на 195 звернень (26,1 відс.), повернуті авторові відповідно до статті 5 Закону № 393 – 107 звернень (14,3 відс.), звернення, що пересилається за належністю відповідно до статті 7 Закону № 393 – 1 звернення (0,1 відс.), не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону № 393 – 87 звернень (11,6 відс.), знаходяться на виконанні – 4 звернення (0,5 відс.).
Порушення термінів під час надання відповідей громадянам не зафіксовано.
Особистий прийом громадян посадовими особами Головного управління ДПС в Одеській області здійснюється відповідно до графіків, затверджених наказом Головного управління ДПС в Одеській області від 08.08.2022 № 337 «Про організацію особистого прийому громадян Головного управління ДПС в Одеській області» (зі змінами), який розміщений на стендах «Звернення громадян» в Головному управлінні ДПС в Одеській області та центрах обслуговування платників податків та на субсайті Головного управління ДПС в Одеській області вебпорталу ДПС.
Протягом 2024 року громадяни на особистий прийом до посадових осіб Головного управління ДПС в Одеській області не записувалися.