Розгляд звернень громадян в Головному управлінні ДПС в Одеській області здійснюється відповідно до вимог Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» (далі – Закон № 393) та Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній податковій службі України та її територіальних органах, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 15.06.2020 № 297.
Протягом жовтня – грудня 2024 року до Головного управління ДПС в Одеській області надійшло 217 звернень громадян.
Серед загальної кількості звернень надійшло: індивідуальних – 164 (75,6 відс.), анонімних – 47 (21,6 відс.) та колективних – 6 (2,8 відс.).
Усі звернення, що надійшли до Головного управління ДПС в Одеській області, за ознакою надходження поділяються на: первинні – 200 (92,2 відс.), повторні – 10 (4,6 відс.), неодноразові – 4 (1,8 відс.) та дублетні – 3 (1,4 відс.).
За формою надходження отримано:
від громадян поштою – 50;
через мережу «Інтернет», засобами електронного зв’язку – 113;
через органи влади – 54.
Найбільша кількість звернень громадян стосувалася:
фінансової та податкової політики – 208 звернень (95,9 відс.);
інші питання – 9 звернень (4,1 відс.).
Аналіз свідчить, що за соціальним статусом заявників за звітний період надійшло звернень від: пенсіонерів – 2, селян – 6, безробітних – 1, решта громадян 232 – у зверненнях не зазначила свій соціальний статус.
За категоріями авторів звернень до Головного управління ДПС в Одеській області звернулися громадяни незахищених верств населення, зокрема: особи з інвалідністю І групи – 1, учасники бойових дій – 2, а 238 громадян у своїх зверненнях не вказали, до якої категорії належать.
Основні питання, які порушувалися громадянами у зверненнях, стосувалися, зокрема:
контрольно-перевірочної роботи (в т. ч. щодо штрафних санкцій, проведення перевірок) – 178 звернень (82,0 відс.);
інформування про ухилення від сплати податків – 15 звернень (6,9 відс.);
місцевих податків – 6 звернень (2,7 відс.);
реєстрації номерів облікових карток платників податків – 4 звернення (1,8 відс.);
реєстрації та обліку платників – 2 (0,9 відс.);
загально державних податків – 1 звернення (0,5 відс.);
консультації з питань податкового законодавства – 1 звернення (0,5 відс.);
ліцензування певних видів господарської діяльності – 1 звернення (0,5 відс.);
єдиного соціального внеску – 1 звернення (0,5 відс.);
інших питань, що належать до компетенції ДПС – 8 звернень (3,7 відс.).
За результатами розгляду звернень громадян посадовими особами Головного управління ДПС в Одеській області вирішено позитивно 78 звернень (35,9 відс.), надані роз’яснення на 42 звернення (19,4 відс.), повернуті авторові відповідно до статті 5 Закону № 393 – 46 звернень (21,2 відс.), не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону № 393 – 47 звернень (21,7 відс.), знаходяться на виконанні – 4 звернення (1,8 відс.).
Порушення термінів під час надання відповідей громадянам не зафіксовано.
Особистий прийом громадян посадовими особами Головного управління ДПС в Одеській області здійснюється відповідно до графіків, затверджених наказом Головного управління ДПС в Одеській області від 08.08.2022 № 337 «Про організацію особистого прийому громадян Головного управління ДПС в Одеській області» (зі змінами), який розміщений на стендах «Звернення громадян» в Головному управлінні ДПС в Одеській області та центрах обслуговування платників податків та на субсайті Головного управління ДПС в Одеській області вебпорталу ДПС.
Протягом жовтня – грудня 2024 року громадяни на особистий прийом до посадових осіб Головного управління ДПС в Одеській області не записувалися.