Розгляд звернень громадян в Головному управлінні ДПС в Одеській області здійснюється відповідно до вимог Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» (далі – Закон № 393) та Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній податковій службі України та її територіальних органах, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 15.06.2020 № 297.
Протягом січня – березня 2024 року до Головного управління ДПС в Одеській області надійшло 145 звернень громадян.
Серед загальної кількості звернень надійшло: індивідуальних – 140 (96,5 відс.), анонімних – 3 (2,1 відс.) та колективних – 2 (1,4 відс.).
Усі звернення, що надійшли до Головного управління ДПС в Одеській області, за ознакою надходження поділяються на первинні – 137 (94,5 відс.) та неодноразові – 8 (5,5 відс.).
За формою надходження отримано:
від громадян поштою – 68;
через мережу «Інтернет», засобами електронного, телефонного зв’язку – 29;
через органи влади – 48, з них через:
Верховну Раду України – 1;
Міністерства та інші органи влади (в т.ч. через Офіс Генерального прокурора та органи прокуратури, правоохоронні органи) – 47.
Найбільша кількість звернень громадян стосувалася:
фінансової та податкової політики – 123 звернення (84,8 відс.);
інші питання – 22 звернення (15,2 відс.).
Аналіз свідчить, що за соціальним статусом заявників за звітний період надійшло звернень від: пенсіонерів – 5, селян – 2, працівників бюджетної сфери – 1, підприємців – 1, інших категорій – 1, решта громадян 163 – у зверненнях не зазначила свій соціальний статус.
За категоріями авторів звернень до Головного управління ДПС в Одеській області звернулися громадяни незахищених верств населення, зокрема: учасники війни – 1, учасники бойових дій – 2, учасники ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС – 1, одинокі матері – 2, матері-героїні – 1, багатодітні сім’ї – 2, а 164 громадянина у своїх зверненнях не вказали, до якої категорії належать.
Основні питання, які порушувалися громадянами у зверненнях, стосувалися, зокрема:
контрольно-перевірочної роботи (в т. ч. щодо штрафних санкцій, проведення перевірок) – 104 звернення (71,7 відс.);
інформування про ухилення від сплати податків – 11 звернень (7,5 відс.);
реєстрації та обліку платників податків – 1 звернення (0,7 відс.);
пільги щодо сплати податків, зборів (обов’язкових платежів) – 1 звернення (0,7 відс.);
місцеві податки – 2 звернення (1,4 відс.);
загальнодержавні податки – 2 звернення (1,4 відс.);
реєстрації номерів облікових карток платників податків – 2 звернення (1,4 відс.),
єдиного соціального внеску – 1 звернення (0,7 відс.);
аграрна політика і земельні відносини – 1 звернення (0,7 відс.);
інші питання, що належать до компетенції ДПС – 20 звернень (13,8 відс.).
За результатами розгляду звернень громадян посадовими особами Головного управління ДПС в Одеській області вирішено позитивно 91 звернення (62,7 відс.), дано роз’яснення на 35 звернення (24,1 відс.), повернуто авторові відповідно до статті 5 Закону № 393 – 14 звернень (9,7 відс.), не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону № 393 – 3 звернення (2,1 відс.), знаходяться на виконанні – 2 звернення (1,4 відс.).
Порушення термінів під час надання відповідей громадянам не зафіксовано.
Особистий прийом громадян посадовими особами Головного управління ДПС в Одеській області здійснюється відповідно до графіків, затверджених наказом Головного управління ДПС в Одеській області від 08.09.2023 № 435 «Про внесення змін до наказу Головного управління ДПС в Одеській області від 08.08.2022 № 337», який розміщений на стендах «Звернення громадян» в Головному управлінні ДПС в Одеській області та центрах обслуговування платників податків та на субсайті Головного управління ДПС в Одеській області вебпорталу ДПС.
Протягом січня - березня 2024 року громадяни на особистий прийом до посадових осіб Головного управління ДПС в Одеській області не записувалися.