Головне управління ДПС
в Одеській області
Ключові слова
Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua

Протокол №4 засідання Комітету з питань вирішення юридичних колізій та удосконалення податкового законодавства Громадської ради при Головному управлінні ДПС в Одеській області

, опубліковано 11 листопада 2021 о 09:17

Дата та час проведення: 11 листопада 2021 року о 15.00.

 

Місце проведення: приміщення Територіального відділення Всеукраїнської ГО «Асоціація платників податків України» в Одеській області за адресою: м. Одеса, проспект Шевченка, буд. 15/1. 

 

Присутні:

Матякін  Олександр Георгієвич, Максимович Володимир Ярославович,. Ткаченко Людмила Михайлівна, Владов Юрій Васильович, Сосновська Людмила Борисівна, Хоролець Т.І..

Мазарак Володимир Петрович – голова Громадської ради при Головному управлінні ДПС в Одеській області

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

Щодо оподаткування фізичних та юридичних осіб на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Різне.

 

З першого питання порядку денного.

СЛУХАЛИ:

Матякіна О.Г., який звернув увагу на правові основи оподаткування нерухомого майна відмінного від земельної ділянки встановлено статтею 266 Податкового Кодексу України (далі - ПКУ).

Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової або нежитлової нерухомості.

Об'єктом оподаткування є об'єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка. Базою оподаткування є загальна площа об'єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.

Ставки податку для об'єктів житлової або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об'єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування.

Якщо платник податку на нерухомість має у власності декілька об'єктів житлової або нежитлової нерухомості на територіях різних сільських (селищних) рад, що належать до одного адміністративного району (коди органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням об'єктів житлової або нежитлової нерухомості за КОАТУУ – різні), то він подає до одного контролюючого органу Декларації окремо по кожному коду органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням об'єкта житлової або нежитлової нерухомості (кількість поданих Декларацій відповідатиме кількості кодів органів місцевого самоврядування, за якими знаходяться об'єкти житлової або нежитлової нерухомості за КОАТУУ).

Зупинився на пільгах зі сплати  податку на нерухоме майно.

У 2021 році податок на нерухоме майно нараховується фізичним особам – власникам об'єктів нерухомості (будинків, квартир тощо) за 2020 рік виходячи з розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня 2020 року – 4723,00 гривень.

Згідно з п.п. 266.3.1 п. 266.3 ст. 266 ПКУ базою оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.

Підпунктом 266.4.1 п. 266.4 ст. 266 ПКУ передбачено пільги із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, а саме: база оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи

– платника податку, зменшується:

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 кв. метрів;

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 120 кв. метрів;

в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), – на 180 кв. метрів.

Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).

Відповідно до п.п. 266.4.2 п. 266.4 ст. 266 ПКУ сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, встановлюють пільги з податку, що сплачується на відповідній території, з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, громадських об’єднань, благодійних організацій, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями).

Пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, для фізичних осіб визначаються виходячи з їх майнового стану та рівня доходів.

Пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів нежитлової нерухомості, встановлюються залежно від майна, яке є об’єктом оподаткування.

Пільги з податку, передбачені підпунктами 266.4.1 та 266.4.2 п. 266.4 cт. 266 ПКУ для фізичних осіб не застосовуються до: об’єкта/об’єктів оподаткування, якщо площа такого/таких об’єкта/об’єктів перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної площі, встановленої п.п. 266.4.1 п. 266.4 ст. 266 ПКУ; об’єкта/об’єктів оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності) (п.п. 266.4.3 п. 266.4 ст. 266 ПКУ).

Виступили:

Ткаченко Л.М., Максимович В.Я., які звернули увагу що існує необхідність у законодавчому врегулюванні питання щодо удосконалення наповнення бази даних інформаційних систем центрального органу виконавчої  влади, що реалізує державну політику, що в свою чергу дасть змогу  збільшити надходження  до місцевих бюджетів. З цією метою налагодити співпрацю з Міграційною службою України за рахунок чого, інформація по платниках податків буде актуальною

Запропонували підготувати проект звернення до КМУ з пропозиціями щодо удосконалення наповнення бази даних інформаційних систем центрального органу виконавчої  влади, що реалізує державну податкову політику та розглянути на черговому засіданні Громадської ради.

 

Голосували:

«за» - 6

«проти» -0

«утрималися» -0

 

Вирішили:

Підготовлений проєкт звернення до КМУ з пропозиціями щодо удосконалення наповнення бази даних інформаційних систем центрального органу виконавчої  влади, що реалізує державну податкову політику розглянути на черговому засіданні Громадської ради з подальшим направленням до КМУ.

 

З другого питання порядку денного.

Пропозицій не поступило.

 

Голова підбив підсумки та закрив засідання.

 

 

 

Голова                                                                                      Олександр  МАТЯКІН

 

 

 

Секретар                                                                             Людмила СОСНОВСЬКА