З метою забезпечення прозорості та відкритості своєї діяльності, реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, надання інформації за запитами відповідно до Закону України від 13 січня 2011 року № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації» (із змінами та доповненнями, далі - Закон) Головним управлінням ДПС в Одеській області забезпечено розгляд документів щодо надання публічної інформації відповідно до Закону, які надійшли поштою, електронною поштою, факсом, телефоном.
З початку 2024 року до Головного управління ДПС в Одеській області надійшло 140 запитів на отримання публічної інформації.
Відповідно до частини 1 статті 20 Закону опрацьовано 140 запитів, з яких:
задоволено 117 запитів (83,6 відс. від загальної кількості запитів);
відмовлено по 11 запитам (7,8 відс. від загальної кількості запитів);
перенаправлено за належністю 12 запитів (8,6 відс. від загальної кількості запитів).
За типом надходження: 87 запитів (62 відс.) – надійшли електронною поштою, 36 запитів (26 відс.) – надійшли поштою, 17 запитів (12 відс.) – отримано нарочно.
За статусом особи: 84 запити (60 відс.) надійшли від фізичних осіб, 56 запитів (40 відс.) – від юридичних осіб.
Запитувачі, зокрема зверталися з проханням надати інформацію щодо:
відповідність/невідповідність платника ПДВ критеріям ризиковості платника податку;
нарахування та сплати суб’єктами господарювання податків;
надання податкових декларацій про майновий стан і доходи;
реєстраційних номерів облікових карток платників податків;
підтвердження реєстрації юридичних осіб;
щодо діяльності фізичних осіб-підприємців та підприємств;
копій податкових документів.
З метою поліпшення інформаційного обміну з платниками податків при Головному управлінні ДПС в Одеській області діє електронна поштова скринька оd.publicinfo@tax.gov.ua, запити на публічну інформацію з якої протягом кожного робочого дня приймаються працівниками контролюючого органу.
Крім того, Головним управлінням ДПС в Одеській області для забезпечення прозорості діяльності здійснює оприлюднення публічної інформації у формі 4 наборів відкритих даних на "Єдиному державному вебпорталі відкритих даних", data.gov.ua та субсайті Головного управління ДПС в Одеській області вебпорталу ДПС.
До уваги запитувачів!
З моменту набрання чинності Закону можна визначити наступні основні аспекти реалізації цього Закону, які заслуговують на окрему увагу.
- Запитувачі інформації ототожнюють такі поняття, як запит на отримання публічної інформації, звернення та надання податкової консультації, при цьому дані категорії звернень є різними за наступними ознаками:
- правовими підставами;
- визначенням понять;
- формами;
- строком розгляду;
- змістом;
- вимогами оформлення;
- оплатністю тощо.
- Згідно із частиною другою статті 2 Закону цей Закон не поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом, а саме: Законом України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» (із змінами та доповненнями).
- Листи, які за змістом є зверненнями громадян (пропозиції, заяви, скарги тощо), мають бути оформлені з дотриманням вимог Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» (із змінами та доповненнями).
- Запит на отримання публічної інформації має відповідати вимогам статей 1 та 19 Закону.