Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Кількість документальних перевірок на Одещині зменшилась

, опубліковано 10 червня 2020 о 10:47

З початку 2020 року Головним управлінням ДПС в Одеській області проведено 236 перевірок, у тому числі 113 планових та 123 позапланові перевірки. Порівняно з відповідним періодом минулого року кількість документальних перевірок зменшилась майже на 50 відсотків.

За результатами проведених документальних перевірок донараховано узгоджених податкових зобов’язань (з урахуванням фінансових санкцій) 432,3 млн грн, що на 252 млн грн більше ніж за січень-травень 2019 року.

Нагадуємо, що Законами України від 17 березня 2020 року N 533-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)", від 30 березня 2020 року N 540-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)" та від 13 травня 2020 року N 591-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)" внесено зміни до Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року N 2755-VI, із змінами та доповненнями (далі - ПКУ), та встановлено мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок на період з 18 березня по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), за винятком:   документальних позапланових перевірок з підстав, визначених п.п. 78.1.8 п. 78.1 ст. 78 ПКУ; перевірок щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від’ємного значення з ПДВ, яке становить більше 100 тис. гривень; фактичних перевірок в частині порушення вимог законодавства в частині обліку, ліцензування, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального та спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками.

 

Увага! Головне управління ДПС в Одеській області повідомляє, що із введенням в дію Закону України від 16.01.2020 р. № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві»  (далі – Закон № 466) чітко визначено, що внесення змін до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на поточний рік допускається не частіше ніж один раз у першому і одного разу в другому кварталі (крім випадків, коли зміни пов'язані зі зміною найменування платника податків, який вже був включений в план-графік або / та виправленням технічних помилок).

Документальна перевірка платника податків, який був включений до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на поточний рік внаслідок внесення змін у такому році (інших ніж зміни найменування платника податків, що вже був включений до плану-графіка, та/або виправлення технічних помилок), може бути розпочата не раніше 1 липня поточного року в разі внесення змін до плану-графіка проведення документальних перевірок на поточний рік у першому кварталі такого року і не раніше 1 жовтня поточного року в разі внесення змін до плану-графіка проведення документальних перевірок на поточний рік у другому кварталі такого року.

Оновлений план-графік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, до 30 числа останнього місяця кварталу (у випадках змін найменування платника податків, що вже був включений до плану-графіка, та/або виправлення технічних помилок - до 30 числа місяця, що передує місяцю, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки).

Про проведення планової виїзної перевірки платник податків повинен бути повідомлений, як і раніше - не пізніше ніж за 10 календарних днів до її початку. Таке повідомлення може направлятися в електронній формі через електронний кабінет платника податків, з дотриманням вимог ст. 42 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ  зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

З підстав для проведення позапланової перевірки, виключено рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки.

Починаючи з 01.01.2021 строки давності для перевірки податкових агентів щодо податку на доходи фізичних осіб, військового збору та ін. збільшені до 2555 днів (було – 1095 днів).

Крім того, з 01.01.2021 відлік строку давності зупиняється на будь-який період, протягом якого:

- платник перебуває поза межами України, якщо таке перебування є безперервним та дорівнює чи є більшим за 183 дні;

- контролюючому органу згідно заборонено проводити перевірку (перевірки) платника податків;

- контролюючим органом зупинено, продовжено, перенесено строки проведення перевірки у порядку, передбаченому статтями 44, 82 та 85 ПКУ.  

З початку 2021 року запроваджується Єдиний реєстр податкових повідомлень-рішень та розширюється перелік інформації, яка в них міститься.

Термін на адміністративне оскарження рішення контролюючого органу, як і раніше, становить 10 робочих днів, що настають за днем отримання платником податків зокрема ППР, що оскаржується. Однак, тепер у платників податків, що пропустили цей термін з поважних причин з’явилась можливість подати клопотання про поновлення пропущеного строку на подання скарги в адміністративному порядку та копіями підтверджуючих документів поважності причин його пропуску. Подати таке клопотання можна протягом шести місяців з дати закінчення пропущеного строку для подачі скарги.

 Також, нововведенням є те, що згідно з п. 56.3 прим. 1 ст. 56 ПКУ до контролюючого органу, який прийняв оскаржувані рішення, протягом строків, визначених п. 56.3 ст. 56 ПКУ, можуть бути оскаржені прийняті контролюючим органом щодо нерезидентів, які здійснюють в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва:

а) рішення про взяття на податковий облік нерезидента;

б) податкове повідомлення-рішення, винесене у зв'язку з визначенням грошового зобов'язання у порядку, передбаченому пп. 141.4.2 п. 141.4 ст. 141 ПКУ;

в) податкове повідомлення-рішення, винесене у зв'язку з визначенням грошового зобов'язання у порядку, передбаченому п. п. 117.1 та 117.4 ст. 117 ПКУ;

г) податкове повідомлення-рішення, винесене у зв'язку з визначенням грошового зобов'язання, передбаченого п. 133.3 ст. 133 ПКУ.

Контролюючий орган, який прийняв оскаржувані рішення, повинен розглянути скаргу нерезидента в порядку, визначеному для контролюючого органу вищого рівня.

Рішення про відмову в задоволенні скарги щодо нерезидентів можуть бути оскаржені до контролюючого органу вищого рівня в порядку, передбаченому цією статтею.