У Головному управлінні ДПС в Одеській області відбулася онлайн-зустріч з платниками податків присвячена питанням сервісної безбар’єрності податкової служби Одеського регіону та порядку проставлення апостиля на документах.
У заході взяли участь заступник начальника управління - начальник відділу організації роботи ЦОП та надання адміністративних послуг управління податкових сервісів Головного управління ДПС в Одеській області Валентина Бриндак та заступник начальника відділу податкових сервісів управління податкових сервісів Головного управління ДПС в Одеській області Наталя Кострицька.
Під час зустрічі, податківці зазначили, що метою Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року (далі - Стратегія), затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2021 року № 366-р (в редакції розпорядження Кабінету Міністрів України від 25 березня 2025 р. № 294-р) є створення безперешкодного середовища для всіх суспільних груп, забезпечення рівних можливостей кожній людині реалізовувати свої права, отримувати послуги на рівні з іншими шляхом інтегрування фізичної, інформаційної, цифрової, суспільної, громадянської, економічної та освітньої безбар’єрності до всіх сфер державної політики.
Державна податкова служба України (далі - ДПС) прагне, щоб кожен громадянин або суб’єкт господарювання мали можливість отримати необхідні послуги швидко, зрозуміло та з повагою до потреб.
Так, зокрема, за напрямом інформаційна та цифрова безбарʼєрність Стратегії забезпечено рівний доступу до інформації (у тому числі інформація про послуги, новини та інші важливі відомості), цифрових технологій та онлайн-послуг (Електронний кабінет, застосунок «Моя податкова», чат-бот InfoTAX).
На сьогодні найпопулярнішим електронним сервісом ДПС є Електронний кабінет, який забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов'язків, визначених Податковим кодексом України.
Використання електронних сервісів має низку переваг, серед яких: забезпечення своєчасного отримання повідомлень, актів, рішень, вимог, листів та іншої офіційної кореспонденції, миттєве отримання повідомлень на електронну пошту про надходження документів в Електронний кабінет, отримання документів від контролюючого органу в електронному вигляді через Електронний кабінет, постійний доступ до архіву листування в Електронному кабінеті, зменшення кількості особистих візитів до контролюючих органів, що забезпечує рівні можливості для всіх громадян, незалежно від їхніх індивідуальних особливостей.
Нагадуємо також, що Головним управлінням ДПС в Одеській області надається 60 видів адміністративних послуг. Актуальний опис адміністративних послуг, що надаються податковою службою Одеського регіону, доступний за посиланням https://od.tax.gov.ua/diialnist/mistsya-nadannya-administrativnih-poslu/.
Із засадами та принципами безбар’єрності в органах державної податкової служби можна ознайомитися за окликанням: https://od.tax.gov.ua/diialnist/-bezbarernist/.
Крім того, учасники заходу детально обговорили питання, пов’язані із порядком проставлення апостиля на офіційних документах, виданих ДПС та її територіальними органами відповідно до Правил проставлення апостиля на офіційних документах, призначених для використання на території інших держав, затверджених наказом МЗС, МВС, МОН, Мінфіну, Мін’юсту від 17 березня 2023 року № 125/209/293/139/999/5.